פניית 'אור ירוק': "טפלו בליקויי הבטיחות החמורים בכביש 71"
במכתב חריף דורשת העמותה משר התחבורה וממנכ"ל 'נתיבי ישראל' לתקו את הליקויים • 'אור ירוק': "המדינה חייבת לבנות מפרדה קשיחה בכביש בכדי למנוע תאונות חזיתיות"
- אור ירוק
- י"א ניסן התשע"ג
אילוסטרציה. פלאש 90
מכתב נשלח לאחרונה אל שר התחבורה ואל מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל", על ידי תושבת מושב מרחביה, השוכן לאורך כביש 71. במכתב, אותו שלחה ב- 6 למרץ 2013, מבקשת אורלי עמית מהשניים, כי יטפלו בליקויי הבטיחות החמורים בכביש 71 בכדי למנוע את הנפגע הבא. עמית מציינת כי היא פונה בשמם של תושבי מושב מרחביה ומבקשת את התערבותם בכדי שכביש זה יתווסף לתכנית העבודה של החברה הלאומית לדרכים.
מדי שנה נפצעים בממוצע יותר ממאה בני אדם בכביש. במהלך חודש פברואר, נהרגו בכביש ארבעה בני אדם בתוך יומיים בלבד בשלוש תאונות שונות.
"הכביש חושף מדי יום ביומו את תושבי המושב לסכנת חיים מוחשית", כותבת עמית, "הוא דורש שיפוץ ותוספות אשר לא בוצעו בו מאז הקמת המדינה". עמית מציינת כי אם הכביש לא ישופר ולא יתוקנו ליקויי הבטיחות שבו, עלולים להיפגע תושבי מרחביה.
עמותת אור ירוק זיהתה את הבעיה הזו כבר לפני כמעט שנתיים והתריעה במכתבים רבים, כי כביש זה מסוכן. על פי נתוני אור ירוק, הכביש עלול לגבות את חייהם של 34 בני אדם בעשור הקרוב ולגרום לפציעתם של 860 בני אדם. ממחקר שערכה אור ירוק עולה, כי אם המדינה תטפל בכ-200 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד כך שהכביש יהפוך לדו מסלולי עם מפרדה קשיחה, ניתן יהיה להציל את חייהם של 19 בני אדם בשנה.
עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. על המדינה לסלול נתיב נוסף בכביש, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".
מדי שנה נפצעים בממוצע יותר ממאה בני אדם בכביש. במהלך חודש פברואר, נהרגו בכביש ארבעה בני אדם בתוך יומיים בלבד בשלוש תאונות שונות.
"הכביש חושף מדי יום ביומו את תושבי המושב לסכנת חיים מוחשית", כותבת עמית, "הוא דורש שיפוץ ותוספות אשר לא בוצעו בו מאז הקמת המדינה". עמית מציינת כי אם הכביש לא ישופר ולא יתוקנו ליקויי הבטיחות שבו, עלולים להיפגע תושבי מרחביה.
עמותת אור ירוק זיהתה את הבעיה הזו כבר לפני כמעט שנתיים והתריעה במכתבים רבים, כי כביש זה מסוכן. על פי נתוני אור ירוק, הכביש עלול לגבות את חייהם של 34 בני אדם בעשור הקרוב ולגרום לפציעתם של 860 בני אדם. ממחקר שערכה אור ירוק עולה, כי אם המדינה תטפל בכ-200 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד כך שהכביש יהפוך לדו מסלולי עם מפרדה קשיחה, ניתן יהיה להציל את חייהם של 19 בני אדם בשנה.
עמותת אור ירוק: "כביש 71 הוא בין הכבישים המסוכנים ביותר בישראל ויש לשפר את תשתיותיו בדחיפות. על המדינה לסלול נתיב נוסף בכביש, לבנות מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, להסדיר את הכניסות והיציאות מהיישובים ולהתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש - לטובת בטחון התושבים".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות