כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חברות צללים

בבלגיה מאשרים: חמאס פועל באמצעות ארגוני "צדקה" במדינה

שר המשפטים הבלגי אישר כי ארגון הטרור חמאס פעיל בבלגיה באמצעות חברות צללים שונות. חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך פנה לשר בשאילתה "איך הם יכולים לפעול בבלגיה? והאם המדינה שלנו יכולה להתעורר בנושא, זה מדאיג אותנו"

בבלגיה מאשרים: חמאס פועל באמצעות ארגוני "צדקה" במדינה
חבר הפרלמנט בהפגנה נגד המשטר האיראני צילום: באדיבות המצלם

בבלגיה דווח כי ארגון הטרור חמאס פועל במדינה. שר המשפטים פול ואן טיגחלט אישר את הדברים לחבר הפרלמנט מיכאל פרייליך. ארגון הטרור חמאס פועל באמצעות חברות צללים שונות לאסוף כסף במסווה של סיוע הומניטרי לפלסטינים. ארגוני "צדקה" בבלגיה מעבירים כסף לחמאס.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך פנה לשר המשפטים בשאילתה "איך הם יכולים לפעול בבלגיה? והאם המדינה יכולה להתערב? בלגיה מתמהמהת מדי. זה מדאיג אותנו".

חבר הפרלמנט פנה במכתב לשר וציין כי "ארגון הטרור הפלסטיני פועל בארצנו דרך חברות צללים במסווה של תמיכה בעניין הפלסטיני, הארגונים רוצים לקדם את תדמית חמאס, אז מה בדיוק עושים הארגונים האלה על אדמת בלגיה?" ביקש חבר הפרלמנט לדעת.

השר אישר כי "הפעילות של חמאס בבלגיה מתמקדת בלובינג וגיוס כספים". כך במסווה של תמיכה בעניין הפלסטיני, חמאס מקדם את תדמיתו.

פרייליך כתב לשר כי אחד הארגונים, ארגון ללא מטרות רווח (EUPAC) עוסק בפיתוח מוזיקלי, תרבותי וספורט של בני נוער ומשתף פעולה עם עמותות במרוקו, למרות שבאופן מוזר, לאף אחד ממייסדיה אין שום עניין או קשר עם מרוקו ושלושתם פלסטינים.

פרייליך ציין במכתבו כי מנהיג פלסטיני בבלגיה בשם אל-זיר, עם קשרים לצמרת חמאס והוא מארגן את הפעילות של הארגון במספר מדינות באירופה. האיש נצפה פעמיים לצד מנהיגי חמאס, חאלד משעל ב-2008 וב-2015 עם מנהיג חמאס הנוכחי איסמעיל הניה.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך אמר כי "בטח לא יכול להיות שארגונים הקשורים לחמאס, ארגון ברשימת ארגוני הטרור, יכולים פשוט לפעול בבלגיה? איך אפשר לתת לדבר כזה לקרות בלי להתערב? הכספים שלהם היו צריכים להיות מוקפאים מזמן".

מלחמת חרבות ברזל בלגיה חמאס מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד