ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
מתיחות בצמרת

ביידן זועם על נתניהו: "עושה את המוות"

כאשר מספר ההרוגים הפלסטינים המדווחים בעזה מגיע ל-28,000, הנשיא ממשיך להאמין שתמיכה חד משמעית בישראל היא המדיניות הנכונה. ביידן מזלזל בנתניהו באופן פרטי אך לא שינה את מדיניות ארה"ב כלפי ישראל

ביידן זועם על נתניהו: "עושה את המוות"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הנשיא ג'ו ביידן פורק את התסכול שלו בשיחות פרטיות האחרונות, חלקן עם תורמים לקמפיין הבחירות, על חוסר יכולתו לשכנע את ישראל לשנות את הטקטיקה הצבאית שלה בעזה, והוא מציין את ראש הממשלה נתניהו כמכשול העיקרי, כך לפי לחמישה אנשים ששוחחו עם רשת NBC.

ביידן אמר שהוא מנסה לגרום לישראל להסכים להפסקת אש, אבל נתניהו "עושה לו את המוות" ואי אפשר להתמודד איתו, אמרו האנשים שמכירים את דבריו של ביידן, שכולם ביקשו לא להזכיר את שמו.

"הוא פשוט מרגיש שמספיק זה מספיק", אמר אחד האנשים על הדעות שהביע ביידן. "זה חייב להיפסק".

ביידן דיבר בשבועות האחרונים בפרטיות על נתניהו, התיאורים שלו על נתניהו מלאים בהתייחסויות בוז לנתניהו אותו הוא מכנה בזלזול "הבחור הזה". בלפחות שלושה מקרים אחרונים, ביידן כינה את נתניהו "אידיוט".

כשנשאל על הערותיו הפרטיות של ביידן על נתניהו, אמר דובר המועצה לביטחון לאומי בהצהרה כי לשני המנהיגים יש מערכת יחסים מכבדת. "לנשיא היה ברור איפה הוא לא מסכים עם ראש הממשלה נתניהו, אבל מדובר במערכת יחסים של עשרות שנים שמכבדת בציבור ובפרטי", אמר הדובר.

ביידן מתוסכל בהתמדה מהעלייה במספר ההרוגים של אזרחים פלסטינים בעזה, שדווח כעת על ידי חמאס 28,000, ושל חוסר רצון מצד נתניהו מלהתקדם להסכם שלום ארוך טווח.

מבצע חרבות ברזל ג'ו ביידן חמאס שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד