ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
סוער באגו"י

מתקפה חריפה: "בכירים מאיימים על הקהילות"

ב'שלומי אמונים' טוענים כי בכירים ועסקנים באגודת ישראל, מאיימים על הקהילות בערים החרדיות, "בכדי להשפיע באופן פסול על אופן בחירתם בבחירות למועצת העיר | השר פרוש: "לא ייתכן שאישים פוליטיים ינצלו את כוח השררה שקיבלו בשמם של כל הסיעות המרכיבות את אגודת ישראל, ויאיימו חלילה וחס על קהילות הקודש"

מתקפה חריפה: "בכירים מאיימים על הקהילות"
מאיר פרוש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בטאון 'שלומי אמונים' 'המבשר' מפרסם הבוקר (שני) מתקפה חריפה נגד "בכירים  באגודת ישראל", שלטענתו "מאיימים על קהילות הקודש בבית שמש באשדוד ובאלעד, בכדי להשפיע באופן פסול על אופן בחירתם בבחירות למועצת העיר".

"זעזוע בקהילות הקודש הנמנות על אגודת ישראל בעקבות איומים שקיבלו בימים האחרונים מאישים בכירים ועסקנים באגודת ישראל, לפיהם אם לא ינהגו בבחירות למועצות ולראשות הערים השונות, בעיקר בבית שמש אשדוד ובאלעד, על פי רצונם ודרישתם – ייפגעו מוסדות התורה והחינוך של קהילתם ברחבי הארץ", נכתב בעיתון.

לפי הפרסום ב'המבשר', ראשי ונציגי הקהילות פנו בעקבות כך לשר פרוש, יו"ר סיעת שלומי אמונים שבאגודת ישראל, שנחרד לשמוע על כך וקיבל בתדהמה את הפרטים.  לאחר בירור מעמיק בעניין שוחח על כך עם ראשי הקהילות ונציגי החסידויות, בכדי להעביר מסר מרגיע לפיו יעמוד מנגד וימנע התנהלות מסוג זה בכל תוקף.

יו"ר שלומי אמונים, השר מאיר פרוש, העביר מסר לראשי הקהילות לפיו "מתפקידי כמייצג קהילות הקודש באגודת ישראל וכשלוחם של גדולי ישראל, נפעל ונזעיק את דעת הקהל במערכה ציבורית אדירה לשרש את שפת האיומים על קהילות הקודש".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ביקש גם להעביר מסר לאותם מאיימים והזכיר כי "אף שר או ראש עיר לא מכהן בתפקיד מתוקף כוחו הפוליטי העצמאי או רק מכוח החסידות שאותו הוא מייצג, אלא אך ורק מכוחם של כלל הסיעות המרכיבות את יהדות התורה בכלל ואגודת ישראל בפרט וכמייצגם של כלל קהילות הקודש".

"לא ייתכן שאישים פוליטיים באגודת ישראל ינצלו את כוח השררה שקיבלו בשמם של כל הסיעות המרכיבות את אגודת ישראל, ויאיימו חלילה וחס על קהילות הקודש מבלי לקבל את המושג של 'נהרא נהרא ופשטיה', כפי שהיה מקובל אצלנו מאז ומתמיד".

השר פרוש הוסיף: "הובלנו, סיעת שלומי אמונים וסיעת מחזיקי הדת, שינויים משמעותיים בתוך אגודת ישראל כאשר לפני שלוש שנים התנהל מאבק על סדר הרשימה, בין המקום השלישי למקום הרביעי של אגודת ישראל בכנסת, וכן לתת ייצוג לקהילות נוספות במקום החמישי. כמו כן הבאנו להקמתה מחדש של ועדת הכספים במוסדות אגודת ישראל".

"את השינויים והתיקונים אנחנו נבצע מבפנים. אני מתחייב לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו כדי להגן על קהילות הקודש והציבור הכלל חסידי מפני איומים בפגיעה ונקמנות שאין מקומם בקרב נציגי הציבור התורני".

מאיר פרוש שלומי אמונים אגודת ישראל בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד