כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
צילומי הלווין חשפו

כ-144 אלף בתים בעזה ניזוקו או נחרבו

תחקירים בתקשורת הבינלאומית חשפו את ממדי הנזק עצום ברצועת עזה בעקבות המלחמה, והציגו כי כל בית שני ברצועה נפגע או נחרב. צה"ל: "חמאס פועל ליד, מתחת ובתוך אזורים מאוכלסים בצפיפות כחלק משיטת הלחימה שלו"

כ-144 אלף בתים בעזה ניזוקו או נחרבו
ההרס ברצועת עזה צילום: צילום מסך לפי סעיף 27א'

ב-BBC וב"גרדיאן" פורסמו תחקירים נרחבים שחשפו את היקף ההרס ברצועת עזה באמצעות לו, בהתבסס על ניתוח צילומי לוויין. לפי אחד התחקירים, חצי מהבניינים ברצועה נפגעו או נחרבו מתחילת המלחמה כ-144 אלף מבנים.

בחאן יונס ניזוקו או נחרבו 38 אלף בתים, קרוב למחצית מהסך הכולל, כאשר 1,500 מהם בשבועיים האחרונים. אחת החוקרות אמרה: "ניתחנו בעבר תמונות מאוקראינה, מחלב שבסוריה ומאזורים אחרים, אבל ההיקף והמהירות של הנזק יוצאי דופן. מעולם לא ראיתי כל כך הרבה נזק שמתרחש כל כך מהר".

בין היתר הוצגו בתחקירים תמונות של הרס רב בשטחים חקלאיים ברחבי הרצועה. בצה"ל הסבירו כי באותם שטחים השתמשו מחבלים: "הצרכים המבצעיים מחייבים לתקוף או להשמיד את המקומות הללו. ייתכן שהנזק הסביבתי הוא תוצאה של לחימה או חילופי אש".

יחד עם זאת בתחקיר הוצגה אף עיר האוהלים בו שוכנים בימים אלו פליטי עזה, בגודל של 3.5 קמ"ר.

בתגובה לתחקירים אמרו בצה"ל: "חמאס פועל ליד, מתחת ובתוך אזורים מאוכלסים בצפיפות כחלק משיטת הלחימה שלו. אנחנו תוקפים מטרות צבאיות, ומשמידים תשתיות כשהדבר הכרחי על מנת להשיג את מטרות המלחמה".

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד