כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
סוגיית היום שאחרי

גנץ: "לא חושב שהרשות בנויה להיכנס ולשלוט בעזה"

השר בני גנץ התייחס אתמול בביקור בתיכון הימלפרב לשאלה מי ישלוט בעזה ביום שאחרי ואמר: "אני לא חושב שהרשות בנויה כרגע להיכנס לתוך הסיפור הזה"

גנץ: "לא חושב שהרשות בנויה להיכנס ולשלוט בעזה"
בני גנץ צילום: באדיבות המצלם

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ טען אמש (שני) בביקור בתיכון הימלפרב כי הרשות הפלסטינית לא בנויה בשלב זה להיכנס ולשלוט ברצועת עזה, כך דווח בישראל היום.

גנץ נשאל האם הוא בעד או נגד שהרשות תשלוט ברצועה? והשיב: "אגיד בעד מה אני לא - אני לא בעד שאנחנו נשלוט ברצועת עזה, יש שם שניים ומשהו מיליון אנשים. בדקתי עם האמריקנים- אין להם תכנית לבוא, בדקתי עם הנורבגים - אין להם תכנית לבוא, גם השוודים שלצידם לא מתכננים לבוא וגם מדינות ערב לא מתכוונות לשלוח את החיילים שלהם בשביל לעשות את זה. ולכן להערכתי זה יתבסס על שלטון פלשתיני מקומי שיישען על ידי מדינות האזור".
לדבריו הוא "לא חושב שהרשות בנויה כרגע להיכנס לתוך הסיפור הזה. לכן צריך להמשיך במשימה המבצעית שלנו, לאפשר צימוח של יכולות ניהול אזרחי, החמאס היה רעיון שבנה ארגון שבנה יכולות מבצעיות וניהל את רצועת עזה אחרי שהוציא משם את הרש"פ. אנחנו פוגעים ביכולות, פוגעים לו בארגון, נפגע בהנהגה ולא ניתן לו לשלוט ברצועת עזה, בזמן הזה אנחנו צריכים צימוח אלטרנטיבי של מה שקורה שם, לא טוב שזה יהיה אנחנו".
בני גנץ עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד