ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"רכב תחבורה קלה"

יש לכם קורקינט חשמלי? מיום חמישי אתם תהיו חייבים לרשום אותו

מיום חמישי הקרוב מי שיש לו אופניים חשמליות או קורקינט חשמלי יצטרך להירשם למאגר מידע של משרד התחבורה. במאגר יוזנו הפרטים של כלי הרכב ובנוסף בעל הרכב יתחייב לא להשאיל אותו למי שגילו פחות מ-16

יש לכם קורקינט חשמלי? מיום חמישי אתם תהיו חייבים לרשום אותו
קורקינטים ואופניים חשמליים יחויבו ברישום החל מיום חמישי ה-1 לפברואר צילום: one step

אם יש לכם קורקינט חשמלי או זוג אופניים חשמליות אז חשוב שתדעו: מיום חמישי הקרוב יש לכם בדיוק חצי שנה לרשום את הקורקינט או האופניים במאגרי המידע של מדינת ישראל. אתם תקבלו לוחית רישוי מהמדינה שעליה כמובן תשלמו על לוחית הרישוי והפרטים שלכם ירשמו וישמרו על ידי מדינת ישראל כבעליו של הקורקינט. הנוסח הזה של התקנות מעלה אצלנו הרבה שאלות: מה עושה מי שלא יכול להירשם למאגרים בגלל שאין לו גישה אליהם, למשל קשישים? ואיך ירשמו את הכלים האלה במקרה שבו אין להם אמצעי זיהוי?

אבל לפני שניכנס לכל אלה, הנה עיקרי התקנות החדשות כפי שפורסמו על ידי משרד התחבורה:

א. מי שירכב על קורקינט חשמלי או אופניים חשמליות יכול להיות בן 16 ומעלה.

ב. לפי החוק מהיום אופניים חשמליות וקורקינט חשמלי יוגדרו לפי החוק כ"רכב תחבורה קלה".

ג. גם תאגידים וגם אנשים פרטיים יוכלו לרשום אותם במאגרים של מדינת ישראל.

ד. מי שיכול לרכב על הכלים האלה יהיה בעל רישיון נהיגה ישראלי או לסירוגין מי שרישיון הנהיגה שלט אינו בתוקף אבל עבר מבחן תאוריה.

כאמור - מיום חמישי הקרוב מי שיש לו אופניים חשמליות או קורקינט חשמלי יצטרך להירשם למאגר מידע של משרד התחבורה. במאגר יוזנו הפרטים של כלי הרכב, כלומר מספר השלדה או המספר הסידורי ואז בעל הרכב יצהיר שהוא לא עשה בו שינויים ושדרוגים. בנוסף בעל הרכב יתחייב לא להשאיל אותו למי שגילו פחות מ-16.

אחרי זה בעל הרכב יוכנס למאגר המידע של מדינת ישראל ויוכל לרכוש לוחית רישוי מיוחדת שתותקן או מקדימה או מאחור. אם הרכב ימכר או יגנב חלילה, יהיה אפשר לבטל את הרישוי במשרד התחבורה. ואיך ידעו מה של מי? לפי משרד התחבורה: "אמצעי זיהוי אלקטרוני הכולל אימות רב־גורמים, ובו שני פרטי אימות לפחות" או לסירוגין: "אמצעי זיהוי אלקטרוני אחר שאישר שר התחבורה בהודעה ברשומות, שההזדהות באמצעותו היא ברמת ודאות שלא תפחת מרמת הוודאות המושגת באמצעות האמצעי כאמור בפסקה". מה זה אומר? אנחנו גם לא יודעים.

אז איך אנחנו מסכמים את הגזירות האלה? בשתי מילים: מיש מש. אנחנו לא בטוחים שכל ישראלי שיש לו קורקינט ירצה להזדהות, אנחנו לא יודעים האם לכל קורקינט או אופניים חשמליות יש בכלל מספר סידורי או מספר זיהוי ואנחנו לא בטוחים בכלל שאף אחד לא ישאיל את הקורקינט או האופניים לילד שגילו פחות מ-16 שנה. אבל דבר אחד בטוח: לפי חוק מעכשיו ועד אוגוסט חייבים להירשם במאגר של מדינת ישראל ולקבל לוחית רישוי.

קורקינט אופניים חשמליים משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד