ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
מפעלים בשלל מדינות

זו המכונית הנמכרת ביותר בעולם בשנה שעברה

אחרי שבשנים האחרונות טויוטה קורולה הייתה המכונית הנמכרת ביותר בעולם, כעת טסלה מודל Y החשמלית היא מלכת המכירות העולמית של 2023

זו המכונית הנמכרת ביותר בעולם בשנה שעברה
טסלה מודל Y כובשת את שוק הרכב העולמי צילום: טסלה

טסלה מודל Y החשמלית היא מלכת המכירות העולמית של 2023, כך מפרסמת ג'ייטו דיינמיקס אשר מתמחה בניתוח שוק הרכב העולמי. עד כה, לפחות בשנים האחרונות, טויוטה קורולה הייתה המכונית הנמכרת ביותר בעולם אבל הטויוטה הודחה לראשונה על ידי מכונית שבכלל לא רוצה לשתות דלק.

לפי הנתונים שכוללים עשרות שווקים ברחבי העולם, טסלה הצליחה למסור בשנה שעברה 1.23 מיליון טסלה מודל Y, עליה של 64% ביחס לשנת 2022. איך טסלה עשתה את זה? בג'ייטו מציינים שקודם כל, לטסלה יש מפעל בסין, מפעל בגרמניה וגם מפעל בארצות הברית. ובנוסף לאלה, לטסלה גם יש מדיניות של הורדת מחירים שהפכה את המודל Y למכונית נפוצה ועממית, כלומר חלופה הגיונית למכונית בנזין.

בנוסף לנתונים על ההובלה של טסלה, ג'ייטו דיינמיקס גם חושפת מי הסגניות – ומתברר ששתיהן טויוטה: הראב 4 נמצא במקום השני עם 1.07 מיליון מכוניות ואת המקום השלישי לוקחת טויוטה קורולה עם 1.01 מיליון מכירות. השווקים שבהם טסלה הותירה את חותמה בצורה המשמעותית ביותר, מה שהביא למודל Y את כתר המכירות העולמי הם אירופה וסין. מזל טוב.

 

 

סין טסלה טויוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד