ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
המעבר לשלב הבא

בצה"ל מוטרדים מהשתקמות החמאס בצפון הרצועה: זה הפתרון המסתמן

לראשונה מזה קרוב לחודש שוגרה אמש רקטה לאשקלון מאזור צפון הרצועה | לפי הערכות צה״ל, בצפון הרצועה נותרו כ-2,000 מחבלי חמאס 

בצה"ל מוטרדים מהשתקמות החמאס בצפון הרצועה: זה הפתרון המסתמן
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

צה״ל צפוי להגביר בשבועות הקרובים את היקף הפעילות הצבאית בצפון הרצועה, זאת בעקבות ניסיונות חמאס לשקם את עצמו מבחינה צבאית באזור, כך דווח הבוקר (שני) ביומן הבוקר בגלי צה"ל. בצבא צפויים להוציא לפועל פשיטות חטיבתיות נרחבות, ואם המצב יידרוש זאת, הפשיטות יהפכו לנרחבות במיוחד, על מוקדים שבהם חמאס מנסה לשוב לפעול.

כך לדוגמא, רק אמש שוגרה רקטה לאשקלון מצפון הרצועה - לראשונה זה כמעט חודש. ביממה האחרונה גם נרשמו היתקלויות רבות באזור החוף בצפון הרצועה, בהן לוחמי חטיבה 5 חיסלו מחבלים ואיתרו אמל״ח ומשגרי רקטות. לפי הערכות צה״ל, בצפון הרצועה נותרו כ-2,000 מחבלי חמאס כאשר היתר חוסלו או נמלטו.

עוד דווח העיתונאי דורון קדוש כי ישנה הערכה בקרב גורמי הבטחון כי קיים נתק מוחלט בין הנהגת חמאס הבכירה של החמאס שנמצאת לפי ההערכות בדרום הרצועה, לבין המחבלים שנותרו בצפון הרצועה. לפי אותה הערכה - ההנהגה הבכירה כבר לא מעבירה פקודות לצפון, ולכן מי שמנהל בפועל את הפעילות הצבאית שעוד נותרה שם הוא מח״ט העיר עזה, עז א-דין אלחדאד שטרם חוסל.

 

צה"ל חייל חיילים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד