אם יש לכם "כמה שקלים": פורשה חושפת מקאן חשמלי
מקאן חדש יגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית במספר גרסאות והמחיר יתחיל מכ-665 אלף שקל. טווח הנסיעה הרשמי של המקאן 4 הוא 613 קילומטרים ואילו המקאן טורבו יעצור אחרי 591 קילומטרים
- רוני נאק
- י"ח שבט התשפ"ד
פורשה הגרמנית חושפת לראשונה רכב כביש שטח חשמלי: מקאן. המקאן החדש יגיע לישראל לקראת סוף השנה הנוכחית במספר גרסאות והמחיר, תחזיקו חזק, יתחיל מכ-665 אלף שקל.
לפי הנתונים שפורשה מפרסמת, אורכו של המקאן הוא 4,784 מילימטרים. רוחבו הוא 1,938 מילימטרים וגובהו הוא 1,622 מילימטרים. כלומר המקאן החדש ארוך מקודמו בכמעט 9 סנטימטרים. אבל מה שיותר מעניין אותנו אינו הקנקן של המקאן-אלא מה שיש בתוכו, כלומר איזו מערכת הנעה בחרה פורשה בשביל המקאן.
תא נוסעים כל חדש כולל מסך רביעי מול הנוסע שליד הנהג. תצוגה עילית עם מציאות רבודה. קרדיט פורשה
לפי היצרנית, דגם הבסיס שנקרא "מקאן 4" מצויד בהנעה כפולה בהספק של 402 כוחות סוס ומומנט של 66 קג"מ. את התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מסוגל המקאן 4 לבצע תוך 5.2 שניות ומהירותו המרבית היא 220 קמ"ש.
מה שיותר מעניין את חובבי הנהיגה היא הגרסה הבכירה שפורשה מכנה "טורבו", למרות שברכב הזה אין בכלל טורבו. גרסת "טורבו" מצוידת במנועים שמפיקים ביחד 639 כוחות סוס ו-115 קג"מ שמטיסים את הרכב החשמלי מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות ועד למהירות מרבית של 260 קילומטרים לשעה.
ולמי שחושב שהמקאן החשמלי הוא ביריון בתאוצה אבל חלשלוש בטווח – לפורשה יש נתונים רשמיים שאמורים לרסק את הטענות האלה: טווח הנסיעה הרשמי (לפי תקן WLTP) של המקאן 4 הוא 613 קילומטרים ואילו המקאן טורבו יעצור אחרי 591 קילומטרים. לפי פורשה קיבולת הסוללה היא 100 קילוואט וניתן לטעון אותה בטעינה מהירה של עד 270 קילוואט, כלומר תוך פחות מחצי שעה ניתן לצאת עם סוללה שרובה מלא מטעינה מהירה מתאימה.
וכעת למחיר. מוכנים? אם אתם רוצים לרכוש את מקאן 4 ולחכות כחצי שנה אז תכינו 665,000 שקל. ואם בא לכם מקאן טורבו אז תביאו בבקשה 930,000 שקל. ההזמנות בישראל - נפתחו.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות