ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
סמוטריץ נושק לאחוז החסימה

סקר חדש: הליכוד עוקף את גנץ, ליברמן מזנק

לו הבחירות היו נערכות היום אין רוב לאף גוש. כך עולה מסקר 'ערוץ 14' הערב. הליכוד שומר על תואר המפלגה הגדולה. לפיד נחתך בחצי. גנץ מתחזק פי 3 מכוחו הנוכחי וגם ליברמן כמעט מכפיל את כוחו בכנסת | אלו המספרים

סקר חדש: הליכוד עוקף את גנץ, ליברמן מזנק
חב"דניק מצביע בבחירות. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

סקר מנדטים של 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס' שפורסם הערב (חמישי), מעריך כי לו היו הבחירות נערכות היום, הליכוד שומרת על תואר המפלגה הגדולה.

לפי הסקר שערך שלמה פילבר, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 27 מנדטים, לעומת 32 כיום, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ במקום השני עם התחזקות פי 3 מכוחה כיום, ל- 26 מנדטים.

מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד נחתכת בחתי מכוחה ויורדת ל-12 מנדטים בלבד, מי שמפתיעה בהתחזקות כמעט כפולה, זו 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שמזנקת מששה מנדטים ל-11 בסקר.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת במנדט ויורדת ל-10 מנדטים, 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר ממשיכה להתחזק גם היא ומזנקת ל-9 מנדטים, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

המפלגות הערביות שומרות גם הן על כוחן, כאשר חד"ש-תע"ל בראשות אחמד טיבי ואיימן עודה עם 5 מנדטים וכך גם רע"ם בראשות מנסור עבאס עם 5 מנדטים. 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ממשיכה להתגרות באחוז החסימה עם 4 מנדטים וכך גם מפלגת 'מרצ' שעדיין לא בחרה יו"ר חדש - 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות כהרגלן מזה שנה, מפלגות בל"ד עם 2.5% ו'העבודה' עם 1.1% תמיכה בלבד.

לפי הסקר 57 מנדטים לגוש הימין, לעומת 53 לגוש השמאל-מרכז כאשר בתווך המפלגות הערביות עם 10 מנדטים. כך שגם אם רע"מ חוברת לגוש השמאל, אין לו רוב ועומד על 58 בלבד.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מנצח ראש הממשלה בנימין נתניהו את השר בני גנץ. נתניהו זוכה לתמיכה של 42% לעומת 34% בלבד של גנץ במרוץ ראש בראש. מול יאיר לפיד הפער גדל עם 44% תמיכה לנתניהו לעומת 28% בלבד לראש האופוזיציה המכהן.

סקר מנדטים הליכוד דיירקט פולס יאיר לפיד בני גנץ ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד