ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לצד נגידי עולם התורה

בהשתתפות 50 גבירים: דינר יוצא דופן במנהטן

לערב החריג שנערך במנהטן בשבוע שעבר הגיעו הגבירים החשובים ביותר בארה"ב במטרה לסייע למטה החסד של הרב אהרון אסייג שמציל את תושבי הדרום • בדינר המיוחד השתתפו גדולי התורה באמריקה, לצד נגידי עולם התורה • הגרמ"ה הירש מסר את דבריו בשידור חי

בהשתתפות 50 גבירים: דינר יוצא דופן במנהטן
הדינר בארה"ב צילום: ג'ף כהן

ביום רביעי שעבר נערך בבית הכנסת 'גבורה' בלב מנהטן, שהוקם על ידיי משפחות זיסקינד -גרפינקל שאירחו דינר שאמריקה לא ראתה כמותו בשנים האחרונות. רבנים, עסקנים, ונדיבי לב התכנסו יחד במטרה לסייע ל"מטה החסד" של הרב אהרון אסייג שליט"א. מדובר היה בערב שכל אחד מהנוכחים שהשתתפו בו היה מצדיק אירוע מיוחד לכשעצמו. להביא את כולם למקום אחד ולמען מטרה אחת זה באמת חסר תקדים, אבל למען מטרות טובות.

מפגש החירום אורגן ע"י מטה החסד של הרב אהרון אסייג, שמסייע בשיקום חייהם של עשרות אלפי היהודים החיים בדרום שנפגעו מההשפעות הנוראיות של טבח שמחת תורה. מדובר היה במפגש קריטי ודחוף על מנת לסייע בהצלת חייהם ופרנסתם של אותם משפחות יקרות, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי.

אחת הסיבות לכך שהרב אהרון אסייג צבר את האמון המיוחד מצד הרבנים והגבירים החשובים באמריקה, היא משום שהוא אינו עושה צעד אחד מבלי להתייעץ עם רבותיו ויש לו אמון מלא מגדולי ישראל שליט"א שרואים בו שלוחם למעשי הסיוע וההצלה.

רק ב-45 הימים הראשונים מאז תחילת המלחמה, מטה החסד סייעה למשפחות בסכום קרוב ל-6 מיליון דולר למימון דיור חלופי למשפחות המפונים, ארוחות, שוברי קניות, תמיכה כלכלית ב5600 שח ועוד. עם זאת, העבודה האמיתית מתחילה רק עכשיו כאשר משפחות רבות מבקשות לחזור למסלול החיים וצריכות לשקם את חייהם.

המפגש נשא את הכותרת "מבצע אחינו בית ישראל: סיוע דחוף למשפחות מוכות מלחמה בנגב". מי שעמד מאחורי הכינוס היו, מרנן ורבנן גדולי ישראל  בארה"ב  הגאון רבי מלכיאל קוטלר, הגאון רבי אליהו בער וואכטפוגל, הגאון רבי אליהו ברודני, הגאון רבי שמואל קמינצקי והגאון רבי יעקב בנדר.

בין היתר היה ניתן לראות בדינר המיוחד את הנדבן הנודע ר' ראובן וולף שעמד בראש הדינר יחד עם ר' יוסל טבק ור' ברוך גירמיאס. ר' ראובן וולף סיפר לנוכחים על ההחלטה שלו להירתם למען מטה החסד. כי הצורך גדול וכלל ישראל זקוק לעזרה בזמנים קשים אלו. לרב אסייג שליטא יש רצון אמיתי לעזור ליהודים באופן שהם באמת מקבלים את העזרה שהם צריכים בתבונה בכבוד וביעילות".

הרה"ג רבי אליעזר הרצקה לקח גם הוא חלק פעיל במבצע גיוס הכספים, וערך בביתו בשבוע שעבר כינוס מיוחד ל-25 רבני לייקווד כדי להציג בפניהם את המיזמים החשובים של ב"מבצע אחינו בית ישראל"

האירוע המרכזי החל בדבריו של ר' יוסל טבק שהסביר שהרב אסייג הוא מי שמוביל היום את הסיוע למשפחות הדרום ועומד בראש הוועדה של עסקנים מהימנים שדואגים לחלוקת הכסף למשפחות הנזקקות.

הרבנים שהשתתפו במעמד היו הגאון רבי אליהו ברודני שליט"א, הגאון רבי ירוחם אולשין שליט"א, כ"ק האדמו"ר מנובמינסק, ומארץ ישראל הגיעו הגאון הגדול רבי ברוך סולובייצ'יק הגאון רבי מאיר קסלר, רבה של קרית ספר. מרן ראש ישיבת סלבודקא הגרמ"ה הירש נאם בשידור חי מהארץ.

הגרמ"ה הירש אמר במעמד: "המטרה היא לדאוג לכל תושבי הדרום שזקוקים כל כך לסיוע וכאן זה נעשה בפיקוח שכל הכסף מגיע ליעדו". הגרמ"ה הירש בירך באופן אישי את כלל התומכים שיזכו להצלחה, נחת, פרנסה ובריאות.

לאחר מכן נשא הרב אסייג דברים נלהבים למען תושבי הדרום. "מדובר במשפחות שעברו שבועות של פחד נורא. ימים ארוכים שבהם הם חיו בסיוטים מכך שמחבלים עלולים להגיח מכל פינה ברחוב, סיוטים שהתגשמו במקרים מסוימים לאחר ששבועות אחרי תחילת המלחמה נמצאו עדיין מחבלים משוטטים במרחב. ילד עם טראומה הורס את כל המשפחה. האב לא יכול לעבוד, האם צריכה להישאר בבית".

"רוב המשפחות בנתיבות ישנות כולן בחדר אחד" הוסיף הרב אסייג. "אתמול לבד נורו מעל מ-50 רקטות לאזור. רקטה אחת פגעה בבניין. מלבד הנזקים הפיזיים, תארו לעצמכם איזה נזק נגרם לנשמה של האנשים הללו". למעלה מעשרה אחוזים מהמשפחות איבדו את כל מקור ההכנסה שלהן. עוד לפני המלחמה, המשפחות העניות ביותר בארץ ישראל נמצאות בדרום".

המעמד הסתיים כאשר הגבירים, הרבנים והעסקנים נדבו סכומים נכבדים  למען תושבי הדרום במה שנראה כמו ההתגייסות המרגשת והנלהבת ביותר מאז המלחמה מצד חשובי הרבנים והעסקנים בארה"ב למען תושבי הדרום.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד