כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מקווה לשרוד

משנה מיקומים כדי להסתתר; המצוד אחר סינוואר ושאלת ההגליה מעזה

איפה סינוואר? לקראת ציון 4 חודשים למתקפת הטרור של 7 באוקטובר, המנהיג החמקמק של חמאס שהיה לפי ההערכות הארכיטקט של המתקפה הצליח להישאר צעד אחד לפני הצבא ושירותי המודיעין הישראליים". כך נפתחת ידיעה רחבה שפרסמה אמש ברשת NBC האמריקנית 

משנה מיקומים כדי להסתתר; המצוד אחר סינוואר ושאלת ההגליה מעזה
יחיא סינואר צילום: מתוך הנאום

מנהיג חמאס יחיא סינוואר החמקמק, אדריכל התקיפה ב-7 באוקטובר מצליח להישאר צעד אחד לפני המודיעין הישראלי.

חמאס משקיע מאמצים רבים לשמור על תקשורת בטוחה של סינוואר עם מנהיגיו הפוליטיים בדוחא, בירת קטאר, שלא נקלטה על ידי המודיעין הישראלי, כך מסרו גורמים בצה"ל בהווה ובעבר לרשת NBC כולל במהלך הפסקת האש בנובמבר שהובילה לשחרורם של כ-100 חטופים.

גורם מדיני בחמאס אמר ל-NBC כי הארגון מנסה להגן על סינוואר ושאר מנהיגיו הבכירים. "אני חושב שזו זכותה של כל הנהגה או כל התנגדות", אמר הבכיר, שביקש לא להזכיר את שמו. "אני בטוח שזה אותו דבר בכל מדינה".

סינוואר כנראה נמצא בתנועה כל הזמן, משנה מיקומים כדי להימנע מגילוי, כך על פי מפקדים צבאיים, גורמי ביטחון בהווה ובעבר ומומחים שקיימו קשר עם חמאס בעבר.

השבוע כיתרו כוחות גדולים את חאן יונס, העיר הגדולה בדרום עזה. ישראל מאמינה שסינואר נמצא עמוק בתוך מבוך מנהרות אי שם מתחת לעזה, אבל גורמים ישראלים לא יכולים לשלול את האפשרות שהוא חצה למצרים דרך מנהרה.

שני בכירים ישראלים לשעבר אמרו כי לסינואר יש שלושה אינטרסים: הישרדותו, המשכיות שליטה בחמאס ותפקיד בהנהגה העתידית של עזה. "הם עשו את ה-7 באוקטובר כצעד לעבר המטרה שלהם", אמר בכיר ישראלי לשעבר שמאמין שסינואר מקווה לשרוד.

ב-NBC מצטטים גורמים ישראליים בכירים שאומרים כי סינוואר ובכירי חמאס אחרים ככל הנראה שהו ליד מנהרה עם כלובים שאותרה לאחרונה בחאן יונס, ושבתוכם הוחזקו חטופים ישראלים. לדברי הגורמים הישראלים מדובר בחלק ממעטפת הגנה עבור בכירי חמאס שכללה לצד חטופים גם לוחמי חמאס בדרג נמוך יותר. "סביר להעריך שסינוואר והנהגת חמאס שהו בסמוך למקום שבו החטופים הוחזקו ואז עברו הלאה", אמר ל-NBC יונתן קונריקוס, דובר לשעבר בצה"ל לתקשורת הזרה שכעת בכיר ב"קרן להגנה על דמוקרטיות", מכון מחקר שמושבו בוושינגטון. "אני חושב שהשהייה הקרובה לחטופים הצילה את חייו יותר מפעם אחת", אמר.

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד