ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
להשאיר נעליים בחוץ

המשפחה אירחה חיילים במשך חודשיים: "ביקשו שנשמור על הפרדה בין בשר לחלב"

שרה ואבנר כהן ממושב תקומה אירחו במשך חודשיים חיילים רבים בביתם שפונה. חייל אחד ששהה בבית סיפר: "אתה כל היום במשמרת גיהינום ובסוף המשמרת אתה חוזר לבית עם עם פינת אוכל וספרים - אמרנו לכולם לשמור על הניקיון"

המשפחה אירחה חיילים במשך חודשיים: "ביקשו שנשמור על הפרדה בין בשר לחלב"
חיילים לוחמים עזה צילום: דובר צה"ל

שרה ואבנר כהן ממושב תקומה בנגב הצפוני פונו עם פרוץ המלחמה מביתם. זמן לא רב לקח עד שהשניים פתחו את ביתם לחיילי יחידה שלמה שהיו באזור - ואיפשרו להם לישון בבית ולשהות בו, כך דווח ב"חדשות 12".

רס"ן אסף פרי, חייל מילואים, סיפר: "זה מטורף מה שהם עשו אני הייתי בשוק בהתחלה. אני בחיים לא הייתי עושה את זה ואני מודה להם על כל רגע שיכולתי להתארח בביתם. הם ביקשו שנשמור על ההפרדה בין בשר וחלב והייתה להם גם דרישה אחת: שנשאיר את הנעלים בחוץ".

"אני ישנתי על השטיח בסלון שלהם, אחרים ישנו בחדרים. השקנו להם את העציצים, אכלנו בבית ושתינו קפה במכונת האספרסו שלהם, ואת הכול הם נתנו מכול הלב", הוסיף.

אסף הוסיף לספר: "במקום לישון במוצב צה"לי קר, ישנו בבית עם שטיחים, סלון, טלוויזיה ומקלחת חמה, עם עשרות נעלי צבא שמחכות מחוץ לבית ו-30 מדים שתלויים על מתקן הכביסה בחוץ. בקבוצת הוואטסאפ של היחידה, בתיאור הקבוצה, אפילו כתבנו לכולם שכתובת המגורים שלנו היא בתקומה ושמי שיעשה בלגן דמו בראשו'".

"בהתחלה זה היה קצת מוזר לישון בבית של אנשים שאתה לא מכיר אבל פה היה בדיוק היה היופי, כי מצד אחד אתה כל היום במשמרת גיהינום , מחסל מחבלים מהאוויר, שומר על הכוחות בשטח ובאנדרנלין מטורף. אתה מבין שאת הנלחם על הנורמליות של המדינה ובסוף המשמרת אתה חוזר לבית עם עם פינת אוכל וספרים".

אריאל כהן, בנם של שרה ואבנר, סיפר על ההחלטה של הוריו לפתוח את ביתם לחיילים: "ההורים שלנו, וכנראה של עוד המון אנשים בארצנו המהממת, הם אנשים טובים שתמיד ישמחו לפתוח את ביתם ולתרום את חלקם לעזור איפה שאפשר, על אחת כמה וכמה שמדובר בחיילי המילואים שלנו".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}