ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הם לא שמעו על BYD

אלה המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר בארצות הברית

הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארצות הברית לפי הנתונים הוא טסלה מודל Y עם 385,900 יחידות. במקום השני בטבלת החשמליות נמצאת עוד טסלה: הפעם טסלה 3 המשפחתית עם 232,700 יחידות

אלה המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר בארצות הברית
טסלה מודל Y היא החשמלית הנמכרת ביותר בארה"ב אבל רק חמישית בדירוג המכירות הכללי צילום: אנפלגד פרפורמנס

מי מלכת המכירות החשמלית של אמריקה? את התשובה מספק לנו הירחון האמריקאי "קאר אנד דרייבר" שביצע ניתוח של נתוני מכירות הרכב החשמלי בארה"ב.

התוצאות אינן מפתיעות בהתחשב בעובדה שטסלה מודל Y נמצאת במקום ה-5 בארצות הברית בטבלאות המכירות אחרי הטנדרים של יצרני הרכב האמריקאים וגם אחרי ראב 4 של טויוטה.

אז כאמור - הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארצות הברית לפי הנתונים הוא טסלה מודל Y עם 385,900 יחידות. במקום השני בטבלת החשמליות נמצאת עוד טסלה: הפעם טסלה 3 המשפחתית עם 232,700 יחידות. אחרי שני המקומות הראשונים של טסלה נכנסים הרכבים של כל היתר, אבל מספריהם נמוכים משמעותית. כך, במקום השלישי בטבלה ממתינה החשמלית של שברולט: הבולט, עם 62,045 יחידות שנמכרו אשתקד. הבולט אגב היא המכונית היחידה בשלישיה הפותחת שאינה משווקת בישראל באופן סדיר.

את המקום הרביעי לוקח רכב מפתיע: ריוויאן (גם בגרסת טנדר וגם בגרסת שטח) עם 47,200 יחידות. בישראל אין לריוויאן מפיץ ורכבים כאלה אין בנמצא בכבישי הארץ. בהמשך הרשימה אנו מוצאים מכונית שהגיעה לישראל רק ביבוא אישי: הפורד מוסטאנג החשמלית, או "מוסטאנג מאך E" עם 40,711 מסירות.

בהמשך הטבלה ממתינה גם פולקסווגן 4 ID עם 37,789 מסירות ואחריה יונדאי איוניק 5 עם 33,918 מסירות. ארה"ב מטילה מכסים ומבטלת את הזכות לקבל תמריצים על כלי רכב חשמליים ורכיבים (סוללות) שמקור חומרי הגלם שבהם ומקום היצור הסופי אינו ארה"ב. כחלק מ-Inflation Reduction Act של הממשל הפדראלי.

 

ארצות הברית רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד