ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
עלול להרגיז את ביידן

ארה"ב והמערב נגד בניית אזור חיץ בין ישראל לעזה

לאחר ששני בניינים קרסו על חיילים בעזה, התקרית עוררה שאלות האם ישראל חוצבת אזור חיץ לאורך קו התפר של הרצועה, למרות אזהרות ארה"ב והמערב מפני הקטנת שטחה של עזה

ארה"ב והמערב נגד בניית אזור חיץ בין ישראל לעזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח, כי פקידים אמריקאים מתנגדים להקמת אזור חיץ בעזה שעשויה להסתכם בסיפוח שטח ומהווה הפרה של החוק הבינלאומי.‌‌

שלושה חיילי צה"ל נהרגו אתמול בתקרית נפרדת מהאסון הנורא בו נהרגו 21 חיילי מילואים מפיצוץ מוקשים.

לא הממשלה ולא הצבא תיארו רשמית תוכניות מפורטות לאזור חיץ בין ישראל לעזה, אבל כמה גורמים אמרו לעיתון שהצבא יצטרך ליצור כזה כדי למנוע הסתננות לישראל.

בניית אזור חיץ עלול להרגיז את ממשל ביידן, שמתנגד בעקביות לכל צמצום שטח עזה, כיבוש צבאי של עזה או עקירה של תושבי הרצועה. בכירים אמריקאים אמרו שהם לא מצפים שישראל תעזוב מיד את הרצועה, אבל יצירת אזור חיץ שם, עלולה להסתכם בסיפוח שטח בעזה ולהפר את החוק הבינלאומי.

יעקב נגל, יועץ לביטחון לאומי לשעבר, אמר כי ישראל שואפת ליצור רצועת אדמה לאורך הגבול עם עזה שבה שום דבר לא יסתיר ניסיונות חדירה לישראל.

"זה צריך להיות נקי כמו מדבר סהרה", אמר נגל, כיום עמית בכיר בקרן ההגנה על הדמוקרטיות, צוות חשיבה בוושינגטון. הוא הוסיף כי אינו יודע עד כמה ישראל מקדמת אזור חיץ כזה או כמה התקדמות הושגה.

עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד