ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
20 מטענים התפוצצו

תחקיר: כך התרחש האסון הנורא בדרום הרצועה

האסון הנורא ברצועה: מחבלים הסתתרו במטעים, במרחק עשרות מטרים מהמבנה שבו שהו הלוחמים וירו טיל RPG. הטיל הפעיל את פיצוץ המטענים וגרם לקריסת המבנים | 2 לוחמים נוספים נהרגו לאחר שטנק שעמד בסמוך למבנים, זיהה את המחבלים, אך ספג אש לפני שהפסיק להגיב

תחקיר: כך התרחש האסון הנורא בדרום הרצועה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הלוי ביקר היום בזירת אסון הפיצוץ וקריסת המבנים בדרום הרצועה בו נפלו 21 חיילי מילואים, וביצע תחקיר ראשוני לאירוע.

מהתחקיר עולה כי המבנים שהתכוונו הלוחמים להשמיד נמצאים בשטח פתוח, בסמוך למטעים. מחבלים הסתתרו במטעים, במרחק עשרות מטרים וירו טיל RPG על המבנה. הטיל הפעיל את פיצוץ המטענים וגרם לקריסת שני המבנים, שהיו צמודים זה לזה ובהם שהו 17 לוחמים שנהרגו.

מפקד חטיבת החילוץ וההדרכה על החילוץ באסון בעזה
עוד עולה מהתחקיר, כי כעשרה מטענים התפוצצו בכל אחד משני המבנים. טנק שעמד בסמוך למבנים, זיהה את המחבלים, אך לפני שהספיק לירות לעבר המחבלים הם ירו RPG לעבר הטנק, שם נהרגו 2 לוחמים נוספים. חוליית המחבלים לא חוסלה ולא ידוע האם המחבלים יצאו מפיר מנהרה. בצה"ל לא ידוע על מנהרות או פירים תת קרקעיים שנמצאים באזור וטרם טופלו.

לאחר האסון, לוחמי חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף הוקפצו לזירת האירוע בו נפלו 21 לוחמי צה"ל. עם הגעת כוחות פיקוד העורף לזירה, בוצעו הערכת מצב, סריקות ומאמצי חילוץ בשיתוף יחידת החילוץ הארצית, יחידה 669, יחידת עוקץ וכוחות מאוגדה 143.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד