כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הצטיידות רחבת היקף

בשורה אדירה לנוסעים ברכבת ישראל: זו התוכנית החדשה שאושרה

נחתם הסכם רכש להצטיידות רחבת היקף בקרונות וקרונועים חשמליים בשווי של כ-1.7 מיליארד יורו | הקרונות החדשים יוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי

בשורה אדירה לנוסעים ברכבת ישראל: זו התוכנית החדשה שאושרה
רכבת צילום: דוברות רכבת ישראל

אושרה תכנית רכש של 81 קרונות דו קומתיים תוצרת אלסטום ו- 81 קרונועי ddemu תוצרת סימנס בהיקף כולל של כ-1.7 מיליארד יורו. 

מדובר בתוכנית שמטרתה לשפר את השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים. במסגרת התכנית, נרכשו קרונות חדשים שיוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. הרכש שאושר יכלול רכבות ארוכות שמשפרות את מסוגלות הנסועה של הרכבת, ומאפשרות הקטנה של גודש הנוסעים והצפיפות ברכבות.

התכנית החדשה תגדיל בעשרות אחוזים את קיבולת הנוסעים, תפחית את הצפיפות בשעות השיא, ותשפר את השירות הרכבתי. זאת, בהתאם למדיניותה של השרה רגב על תחבורה מבוססת על מערכות הסעת המונים מתקדמות של רכבות קלות וכבדות. 

הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, ביניהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים. אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה ל-8 קרונות. כמו כן, מהלך זה יאפשר להוציא מהשירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר בהשוואה לחדשות, והפעלת רכבות בתצורה מיטבית המסיעות למעלה מ-1,200 נוסעים בישיבה. 

הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי מזה כשנתיים, ול-36 סטים נוספים אשר צפויים להתחיל להגיע לישראל במהלך השנה הנוכחית. הקרונות הדו קומתיים מתוצרת אלסטום יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי.

במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס, ולאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו החל מסוף השנה הנוכחית, יוגדלו השולחנות הקיימים היום לשולחנות עבודה גדולים יותר שיתאימו לעבודה עם מחשב נייד, ישודרגו המושבים, יתווספו שקעי USB וכן שקעי 220 וולט, וכן אופיין קרון אופניים ייעודי בו יוגדל מרווח הפנים, ויותקנו מתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים. 

 

רכבת תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד