כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מועמד לנהל את עזה

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר: "רחוקים מהקמת מדינה פלסטינית"

סלאם פיאד, מי שהיה בעברו ראש ממשלת הרשות הפלסטינית וששמו עלה כמועמד לניהול רצועת עזה ביום שאחרי, טען כי "הרשות הפלסטינית, כפי שהיא מנוהלת כיום לא באמת יכולה להמשיך למשול"

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר: "רחוקים מהקמת מדינה פלסטינית"
סלאם פיאד צילום: Issam Rimawi/flash90

בתחילת החודש דווח לראשונה כי סלאם פיאד, לשעבר ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מועמד לנהל את רצועת עזה לאחר המלחמה. פיאד התייחס לאחרונה לעתיד רצועת עזה ואמר כי הרשות הפלסטינית כפי שהיא לא תוכל לנהל אותה.

"הרשות הפלסטינית, כפי שהיא מנוהלת כיום לא באמת יכולה להמשיך למשול, ובוודאי שאינה יכולה לקבל על עצמה את האחריות לדאוג לצרכים של כל האזרחים בעזה, בנוסף לאלו שבגדה המערבית", אמר.

בריאיון לרשת CNN הוסיף וטען כי אחד המכשולים המשמעותיים זה המחלוקות הפנימיות בין הפלגים הפלסטיניים השונים: "אי-אפשר להמשיך בפיצול הזה, זה לא יכול להמשיך וזו עדיפות עליונה בשבילי. כשמדברים על רשות פלסטינית אחרת, ועל הענקת כוח לרשות אני משתמש במונח 'הגדרה מחדש' וזה מתחיל בלנסות לשים את הפלסטינים ביחד, זה הכרחי", כך דווח ב"ווינט".

עוד הוסיף: "בשנים האחרונות הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) ניסה לקדם הקמת מדינה שתהיה בטריטוריה שנמצאת תחת כיבוש מאז 1967. אנחנו הרבה יותר רחוקים מהמטרה הזו מאשר היינו בכל נקודה בעבר. זה אירוני שהמלחמה בעזה היא זו שמעלה לפני השטח את הסוגיה ומציפה את האינטרסים למה שמכונה 'פתרון שתי המדינות', אחרי הרבה שנים שהרבה אנשים אמרו שהרעיון הזה גוסס אם לא כבר מת".

נזכיר כי פיאד היה ראש ממשלה של הרשות בין השנים 2013-2007 ונחשב כמי שהקים את מוסדות הרשות, הוא גם כיהן כשר אוצר ויועץ בקרן המטבע הבינלאומית. לפני מספר שבועות, במסגרת דיונים בסוגיית "היום שאחרי", העלו דיפלומטים המעורבים בשיחות את שמו של סלאם פיאד כמי שהם היו רוצים שינהל את הרצועה ביום שאחרי, ואף יקבל תפקיד בכיר ב"רשות הפלסטינית המתחדשת", כפי שהגדירו זאת האמריקנים.

חלק מהגורמים הבין-לאומיים שמעורבים בשיחות הביעו עניין בפיאד. אבל עם זאת, הם הדגישו בשיחות כי "בסוף זאת צריכה להיות החלטה פלסטינית", כך על פי גורמים המעורים בפרטים.

חמאס פלסטינים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד