כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מחירי הנדל"ן יעלו

נגיד בנק ישראל: "אנחנו צריכים להעלות מיסים"

עוד אמר, לאור המחסור בפועלים שלא נכנסים לעבודה מאז פרצה המלחמה כי: "בהחלט ייתכן שמחירי הנדל"ן יעלו במחצית השנייה של השנה"

נגיד בנק ישראל: "אנחנו צריכים להעלות מיסים"
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל, הגיע לדיון הבוקר (שני) שנערך בוועדת הכספים לטובת סקירה מיוחדת על המצב במשק וההשפעות של המלחמה. "אנחנו צריכים להעלות מיסים, אף אחד לא נהנה מזה. הציפייה בשנתיים הקרובות היא להתמתנות בעולם", אמר.

עוד אמר כי "בנוגע לשוק הדיור, ככל שההיצע לא יתרחב, אם זה על ידי עובדים זרים או פלסטינים, תהיה עליית מחירים ואיתם גם שכירויות". באשר לצמיחה הצפויה בשנים הקרונות אמר הנגיד כי "התחזית לשנים 23 ו-24 היא של צמיחה של 2 אחוזים בכל אחת מהשנים, וצמיחה של 5 אחוזים ב-25, זאת בתרחיש ייחוס של ירידה בהיקף המלחמה ברבעון הראשון של 24. זה בהנחה של שמירה על היקף התקציב, לכן כ"כ חשוב שנשמור על מסגרת התקציב. אנחנו צופים שהאינפלציה תמשיך להתמתן, אבל יש סביב זה הרבה חוסר ודאות, אירוע הצפון ועוד, לכן אנחנו הולכים בצעדים מאוד מדודים".

בקשר לתקציב הבטחון שאמור לגדול אמר הנגיד: "שיש לך כל שנה נוספת עוד 20 מיליארד ₪ הוצאת ביטחון, בואו קודם נצמצם את זה ל-20 מיליארד. תהייה ועדה שתבחן את הצרכים, צריך לחדד עפרונות אבל גם להבין את צרכי המערכת, כנגד זה שתהייה לך הוצאה של 20 נוספים כל שנה, אתה לא רוצה להראות שהיחס החוב תוצר שלך מתבדר, אם לא מתכנס, לפחות לא מתבדר. אתה צריך להתכנס לסביבות ה-20 וזה מה שנעשה בממשלה. ייתכן שהיה אפשר לעשות יותר, ואולי היה צריך להפעיל את המע"מ כבר ב-24, אבל אלה בגדול ההתאמות כפי שאני מבין אותם. נעשו התאמות משמעותיות לטובת ההתכנסות".

הכנסת אמיר ירון בנק ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד