כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מחיר המלחמה

המצב הכלכלי בצפון מידרדר: המפעל המרכזי מפטר מחצית מעובדיו

החברה, שבעבר הודיעה כמה פעמים על הפסקת הייצור, מודיעה כי ברקע הלחימה היא מבטלת קו ייצור ושולחת הביתה מחצית מעובדיה

המצב הכלכלי בצפון מידרדר: המפעל המרכזי מפטר מחצית מעובדיו
מארז אפונה קפואה של פרי הגליל צילום: מתוך פייסבוק

ברקע המלחמה שמתנהלת ביישובי הצפון כבר מעל לשלושה חודשים והביאה מאות אלפים להתפנות מבתיהם, מפעל "פרי הגליל", שממוקם בחצור הגלילית צפוי לפטר מחצית מעובדיו, כך דווח ב'רשת ב' כי הנהלת המפעל החליטה לסגור את אחד מקווי היצור, ו-53 עובדים קיבלו מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים. סגירת קו הייצור יפגע גם בחקלאים באזור שמגדלים תירס וגידולים נוספים, לטובת המפעל.

מספר ימים לאחר פרוץ המלחמה מפעל ייצור השימורים 'ויטה פרי הגליל' הודיע לרשתות השיווק כי הם עצרו את הזריעה של הירקות וכי אין בכוונתם להמשיך את ייצור המותגים הפרטיים. במכתב ששלח יו"ר החברה אושיק אפרים, לרשתות השיווק הוא כתב כי החברה שמייצרת שימורי ירקות, ירקות מוקפאים ורסק עגבניות, תפסיק לייצר עבורן מוצרים למותג הפרטי. עוד אמר בראיון אז כי "המדינה הולכת לכיוון של הרס השוק המקומי עם מדיניות הורדת וביטול מכסים בירקות טריים וקפואים. בינתיים עצרנו את פעילות הזריעה שהייתה אמורה להתרחש כעת — של ברוקולי וכרובית בבית שאן ובגליל העליון".

לפני שנתיים, בעקבות צו להורדת המכס על פירות וירקות הצהיר אפרים, הבעלים של המפעל פרי הגליל המייצר שימורי ירקות, ירקות קפואים, ועוד, כי לחברה לא נותר אלא להחליט "אם לפטר 100 עובדים או 200".

"ח"כ משה גפני הגן בזמנו מפני סגירת המפעל, ואמר כי "מלחמת עולם התנהלה על ידינו כדי שפרי הגליל שהוא מפעל עוגן של חצור הגלילית והאזור לא ייסגר, ובסייעתא דשמיא הוא גדל, הלך והתרחב, וסיפק פרנסה למאות עובדים שם. עתה הגיע שר האוצר אביגדור ליברמן, וברשעות לב, עם גרזן, הוא מחסל את המפעל הזה".

 

 

סבב פיטורים מפעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד