כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הותאמו לשוק הסיני

מהפך: המכונית הנמכרת ביותר בסין מעל 30 שנה - הודחה

פולקסווגן שהיתה המכונית הנמכרת ביותר בסין מאז שנת 1986, הודחה מהמקום הראשון על ידי BYD שהיא כעת יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בסין

מהפך: המכונית הנמכרת ביותר בסין מעל 30 שנה - הודחה
יצרנית מקומית, BYD, מדיחה את VW כיצרנית הרכב הגדולה בסין צילום: BYD

יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בסין כבר 30 שנה הודחה על ידי מתמודדת צעירה ממנה. כך, לפי דיווחים של ארגון הגג של יצרני הרכב הסינים, פולקסווגן שהיתה המכונית הנמכרת ביותר בסין מאז שנת 1986 הודחה מהמקום הראשון על ידי BYD שהיא כעת יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בסין. לפי נתוני ארגון הגג של יצרני הרכב הסינים, בשנה שעברה מכרה BYD 2,571,109 מכוניות חדשות ואילו פולקסווגן מכרה 2,228,635 מכוניות. במקום השלישי בפער גדול נמצאת טויוטה שמכרה 1,702,773 מכוניות.

כיצד נוצר מצב שהמכונית הכי נמכרת בסין מאז שנות ה-80 הייתה בכלל גרמנית ולמה עכשיו המנצחת הגדולה היא סינית? ובכן, הפולקסווגנים שנמכרו בסין לא בדיוק היו גרמנים: פולקסווגן הייתה אחת מיצרניות הרכב הראשונות שנכנסו לסין בשנות השמונים עם מכוניות מיוחדות לשוק הרכב הסיני שיוצרו על ידי פולקסווגן במפעלים כמו פולקסווגן שנחאי.

המכוניות האלה היו דומות מאוד למה ששווק באירופה בהרבה מובנים, למשל הן עשו שימוש לרוב במנועים מפיתוח אירופי של פולקסווגן, אבל הן הותאמו לשוק הרכב הסיני בדברים מסוימים. אבל בסופו של דבר תהילת עולם חולפת והסינים רכשו בשנה שעברה יותר מכוניות של BYD שהיא גם מקומית וגם עובדת שונה: האסטרטגיה של פולקסווגן בסין היא למכור מכוניות מכל הסוגים: חשמלי, בנזין ופלאג אין הייבריד. ואילו BYD הכריזה שהיא לא תמכור יותר בסין רכבים שיש להם רק מנוע בעירה פנימית, מה שניכר שעובד היטב עבור הסינים. מה גם שרוח גבית מהשלטון הסיני לא מזיקה לשורה התחתונה.

 

גרמניה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד