כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
לאן נעלמו המנדטים של הליכוד

"זה נראה לך מקצועי? הגיוני?" | הסקר הוביל לעימות ברשת

נתוני סקר ערוץ 13 שהעריכו התרסקות לליכוד, הובילו לעימות ברשת X שבו נטלו חלק טל שלו, שלמה פילבר וספי עובדיה | פילבר לשלו: "את ככתבת פוליטית ותיקה נראה לך סבבה לשחק ככה במספרים, בלי לתהות אפילו פעם אחת איך יכול להיות שחצי מיליון ליכודניקים (12 מנדטים) המירו את זהותם הפוליטית?"

"זה נראה לך מקצועי? הגיוני?" | הסקר הוביל לעימות ברשת
ספי עובדיה / שלמה פילבר צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הכתבת הפוליטית של 'וואלה' טל שלו, התייחסה ברשת X (טוויטר לשעבר) לנתוני סקר קמיל פוקס וערוץ 13, וכתבה: "בשולי הדברים, או שלא, נראה שבן גביר וסמוטריץ' כפסע מלעקוף את הליכוד. בסקר 13 - הליכוד עם 16 מנדטים ובן גביר וסמוטריץ' עם 14. מנדט אחד עובר - והם בתיקו".

הסוקר שלמה פילבר, בעלי מכון 'דיירקט פולס', הגיב לה ועקץ, "ואת ככתבת פוליטית ותיקה נראה לך סבבה לשחק ככה במספרים, בלי לתהות אפילו פעם אחת איך יכול להיות שחצי מיליון ליכודניקים (12 מנדטים) המירו את זהותם הפוליטית לאחר עשרות שנים ועברו לתמוך בגנץ. (זו כמות גדולה פי 5 ממספר המפגינים בקפלן בשיא!). ואיש לא רואה אותם, לא שומע עליהם, לא מביא אותם בהמוניהם לאולפנים? זה נראה לך מקצועי? הגיוני? או שעשרות כתבים פוליטיים הפכו לבנות יענה שישנות על האף, ותפסיק להפריע לנו?".

עוד בנושא:

ומה מצב החרדים? סקר חדש: איזנקוט מביא יותר מגנץ וברקת יותר מנתניהו

הכתב הפוליטי של 'חדשות 13', ספי עובדיה שפרסם את הסקר במהדורה התערב והגיב לפילבר: "ואתה מציע להתעלם מהשנה האחרונה והאסון הגדול בתולדות הציונות בא"י שהתרחש ב7.10 במשמרת של ממשלת הליכוד. מבחינתך ליכודניקים זה עדר שלא משנה את דעותיו/תפיסותיו בשום מצב? אגב, אני מכיר באופן אישי כמה וכמה מצביעי ליכוד בבחירות האחרונות שלא מתכננים להצביע שוב. יתכן שלא יצביעו לגנץ בסוף, יתכן שיצביעו למפלגה אחרת שתקום בימין, אבל הם אנשים חושבים, וכן, הם גם יכולים לשנות דעתם".

פילבר הגיב לו באריכות וכתב: "ספי אתה לא הוגה דעות ופובליציסט אתה כתב שצריך לדווח על תמונת מצב אמיתית לא חלומות. יש בימין הרבה מאוד ביקורת וטענות אחרי ה 7.10 אבל התהליך הוא שונה ואחר לגמרי ממה שאתם מתארים באולפנים. העם שובר ימינה (תופעה טבעית בלחימה) ו10 המנדטים (בשיא) שעזבו את הליכוד רובם חונים בין הליכוד לסמוטריץ ובן גביר. הם אפילו לא חולמים על גנץ".

עוד המשיך הסוקר לנמק את התֶּזָה שלו: "יש כן 4 מנדטים (140k מצביעים) שהצביעו בבחירות האחרונות ליכוד אחרי שהגיעו מימינה ותקווה חדשה והם אכן חזרו לגנץ. כל השאר מנהלים דיון נוקב בתוך הגוש אבל לא עברו לתמוך בגנץ. ושים לב. אתה מדבר על מתלבטים שאתה מכיר. גם אני מכיר כאלו. אבל הסקר שלכם לא אומר שיש מתלבטים, הוא מציג 10 מנדטים של הליכוד שכבר הכריעו! וכבר בשלב זה החליטו שיצביעו גנץ".

"מי שמתייחס לשני מליון מצביעי ימין כעדר וככת חסרת דעה זה אתם באולפנים. אני בוחן בכבוד את התלבטויותיהם ובודק לעומק, מה היו רוצים (הם רוצים מנהיגות יותר נחושה מנתניהו ביחס לפלשתינאים, לא את גנץ ואייזנקוט). הא, והכי חשוב אף סקר שערכנו בתקופת המלחמה לא הוזמן ולא שולם ע"י שום מפלגה! זו עוד מניפולציה שחצנית שמנסה לזלזל במקום להתמודד עם הנתונים", סיכם.

סקר מנדטים קמיל פוקס ערוץ 13 שלמה פילבר ספי עובדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד