כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הקים עולה של תורה

מאנשי החינוך במרוקו ובצרפת: רבי יחיא אמוייל זצ"ל

הרה"ג רבי יחיא אמוייל זצ"ל – מנהל הסמינר בקזבלנקה ומנהל מוסדות "אוצר התורה" בצרפת הלך לעולמו בגיל 89. הלוויתו תתקיים הערב בשעה 18:00 בהר המנוחות בירושלים

מאנשי החינוך במרוקו ובצרפת: רבי יחיא אמוייל זצ"ל
הרה"ג רבי יחיא אמוייל זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר (ראשון) הגיע הבשורה המעציבה על הסתלקותו של הרה"ג ר' ז'אן פול (יחיא) אמוייל זצ"ל, מאנשי החינוך הדגולים במרוקו ובצרפת שכיהן כמנהל הסמינר בקזבלנקה ומנהל מוסדות "אוצר התורה" בצרפת כשהוא בן 89 בפטירתו.

הרב זצ"ל גדל במרוקו והתחנך בישיבות, זמן קצר לאחר נישואיו ע"פ רבותיו התעסק בחינוך והיה מאנשי חינוך הדגולים במרוקו. בתחילה כיהן כמנהל הסמינר בנות במרוקו יחד עם שליחי הרבי מחב"ד כשכל מטרתו הייתה לשמור על הגחלת היהודית שילדי ובנות ישראל הנמצאים בנכר, ימשיכו בדרך מסורת אבותינו בחינוך יהודי טהור. היה ידוע כפעיל נמרץ והיה זריז במלאכתו ונוסע ממקום למקום כדי לפתוח עוד מוסד חינוך יהודי כדי לשמר את החינוך אצל הצעירים בעיקר.

כשעזב את מרוקו התמנה לתפקיד מנהל מוסד "אוצר התורה" בצרפת במשך שנים רבות ועשה עבודה מדהימה עם בצעירות ובנות הסמינרים וכשעזב שם הפקיד את הניהול בידיו של הרה"ג ר' דוד בוסקילה זצ"ל שנפטר לפני כארבע שנים.

זכה לגדל את בניו ובנותיו בהיכלי התורה ובבתי ספר בית יעקב והיה מקושר עם גדולי ישראל בעולם כולו במשך עשרות בשנים, היה למחותנו של רבה של מרוקו הגאון רבי אהרון מונסונגו זצ"ל.

בעשרים שנים האחרונות התגורר בירושלים. בחייו נקטף בדמי ימיו בנו מחמדו הרה"ג רבי בנימין זצ"ל מטובי הלומדים בבית מדרש גבוה בלייקווד, שם היה תלמידם וחביבם של ראשי ורבני הישיבה.

אחרי לימוד של כמה שנים בכולל, נעתר רבי בנימין לבקשת אביו רבי יחיא זצ"ל לכתת רגליו אל מדינת צרפת לקרב לבות אחינו בני ישראל לתורה וקיומה. שם פעל רבות באופן נפלא מאד, ועשה מהפכה של ממש בזמן כה קצר, כשהרבה מהם המשיכו והתגדלו ללמוד תורה בכולל, וכמה מהם כבר יצא שמם לתהילה במבצרי התורה באירופה ובארה"ב. גם כשחזר להמשך לימודיו בכולל בלייקווד, המשיך בעבודת הקודש בקירוב כשהיה מכתת רגליו כל יום למרחקים למסור שיעורים ולקרב אחיו הטועים בניו יורק, שם פעל רבות וקירב עשרות בעלי תשובה, ולמד ולימד עמם עד שנתקרבו לאור התורה.

זכה והותיר אחריו זרע קודש ברך ה' את רעייתו הרבנית שתחי' בניו, בנותיו נכדיו וניניו כולם בני תורה ההולכים בדרך התורה והמצוות.

ההלוויה תתקיים הערב (ראשון) בשעה 18:00 בהר המנוחות בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

צרפת מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד