כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עבריינים בקלנסווה ובפזורה

שבוע פרוע בכבישי ישראל - סיפורים מפי השוטרים

באחת מהבדיקות שעשו שוטרים למשאית של תושב תל שבע, הם גילו עומס גבוה ב-72% מהמותר. הנהג נחקר וזומן לשיפוט מהיר רישיונו נפסל לתקופה של 30 ימים והמשאית הושבתה לתקופה דומה

שבוע פרוע בכבישי ישראל - סיפורים מפי השוטרים
משאית מוחרמת מנהג עבריין צילום: דוברות המשטרה

לפעמים אנחנו לא מאמינים שאנחנו חיים בישראל, כי הסיפורים שאנחנו מקבלים ממשטרת התנועה הם על סף הדמיון הפרוע. לצערנו עובדתית אנו נתקלים יותר ויותר בכל מיני עלילות מכבישי הארץ שגורמות לנו לפחד להיכנס למכונית ולנסוע בידיעה שבכביש לצידנו יש כל מיני עבריינים שעלולים לחסל אותנו כשהם נוהגים שיכורים, או כשהמשאית שלהם עמוסה ברמות שהיא בכלל לא מסוגלת לעצור.

כך, הדיווחים החמים שקיבלנו ממשטרת ישראל על תפיסות של נהגים שהתרחשו רק במהלך הימים האחרונים גרמו לנו לומר ברוך השם על שלא זכינו ב"כבוד" של לפגוש את הנהגים האלה בכביש.

לדוגמה, בשבוע שעבר ליד גדרה ביצעו שוטרי אגף התנועה אכיפה של עומס-יתר ברכב כבד כדי לאתר משאיות עמוסות באופן מסכן חיים. אכיפה זאת מיועדת ללכוד משאיות שעמוסות ברמה שכבר מסכנת את הבטיחות כי היא לא אוחזת את הכביש ולא יכולה לעצור. השוטרים הוותיקים כבר רגילים למשאיות עמוסות עשרה אחוז מעל המותר, אבל בבדיקה שעשו למשאית של תושב תל שבע בן 22, הם גילו עומס גבוה ב-72% מהמותר. הנהג נחקר וזומן לשיפוט מהיר רישיונו נפסל לתקופה של 30 ימים והמשאית הושבתה לתקופה דומה.

אבל אם אתם חושבים שזה הסיפור היחיד על נהג משאית מסוכן בכביש, יש לנו עוד: בשבוע שעבר היחידה שאוכפת משקל כבד במשאיות, הקימה נקודת בדיקה בצומת קסטינה בדרום וחשד השוטרים התעורר למראה משאית עם עגלת נגרר עמוסה. השוטרים עצרו את המשאית לבדיקת משקל וגילו שהנהג, תושב הפזורה גם הוא, הוביל במשאית משקל גבוה ב-30% מהמותר. בנוסף, העגלה שלו חרגה אפילו יותר: 45.7% מעל למשקל המותר. הנהג נחקר וזומן לשיפוט מהיר רישיונו נפסל לתקופה של 30 ימים והמשאיות והעגלה הושבתה לתקופה של 30 ימים.

וכמו תמיד, יש לנו את פינת המסטול: בפעילות של ימ"ר אגף התנועה בקלנסווה עצרה המשטרה בן 28, תושב המקום בעודו נוהג. לנהוג זה לא פשע, אבל במשטרה גילו שהנהג היה מעורב בשנת 2017 בתאונת דרכים קטלנית והרישיון שלו נפסל. אז איך הוא נוהג? זו לא השאלה היחידה, כי לפי המשטרה הוא גם חשוד בנהיגה תחת השפעת סמים. הנהג נעצר הובא בפני שופט, הוגש נגדו כתב אישום בהליך מהיר ורכבו הושבת ל-30 יום.

 

משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד