כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בארה"ב מעריכים

הוול סטריט ג'ורנל: זה מספר מחבלי חמאס שחוסלו ע"י ישראל

20% עד 30% ממחבלי חמאס חוסלו, כך מעריכים בסוכנויות הביון האמריקאיות. ההערכה האמריקנית מצאה גם כי לחמאס עדיין יש מספיק אמצעי לחימה כדי להמשיך לפגוע בישראל ובכוחות צה"ל בעזה במשך חודשים

הוול סטריט ג'ורנל: זה מספר מחבלי חמאס שחוסלו ע"י ישראל
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל חיסל 20% עד 30% מלוחמי חמאס, כך מעריכים בסוכנויות הביון האמריקאיות, ההערכה האמריקנית מצאה גם כי לחמאס עדיין יש מספיק אמצעי לחימה כדי להמשיך לפגוע בישראל ובכוחות צה"ל בעזה במשך חודשים, וכי ארגון הטרור מנסה להקים מחדש את כוח המשטרה בחלקים מהעיר עזה, כך לפי גורמים אמריקאים שאמרו את הדברים ל'וול סטריט ג'ורנל'.

גורמים רשמיים ישראלים הודו כי למרות מערכה אווירית וקרקעית אגרסיבית בתוך עזה, צה"ל לא השיג את מטרתו להרוס את חמאס, שמנהל את עזה מאז הדחת הרשות הפלסטינית ב-2007 ורציחתם של אנשי פתח. המחבלים הסתגלו למצב, הטקטיקות שלהם לפעול בקבוצות קטנות יותר ולהציב מארבים לחיילי צה"ל.

ישראל הסיגה אלפי חיילים מעזה בעקבות לחץ מצד ארה"ב לעבור לשלב כירורגי יותר של המלחמה נגד חמאס, אך גורמים צבאיים אומרים שהמלחמה עשויה להימשך עוד חודשים רבים.

למרות שחמאס ספג אלפי נפגעים, על פי הערכות ארה"ב וישראל, הוא שואף פשוט לשרוד את הסכסוך הזה, כך אמרו גורמי צבא ישראלים בהווה ובעבר. "אתה לא צריך לנצח, אתה רק צריך לא להפסיד", אמר גורם צבאי ישראלי בכיר על המטרה של חמאס.

העיתון מדווח כי לצה"ל יש אומדן מעט גבוה יותר: על פי הערכות כ-9,000 לוחמי חמאס חוסלו בעזה מאז תחילת המלחמה יחד עם יותר מ-1,000 במהלך הפיגוע ב-7 באוקטובר, היקף של כ-30% מסך הכוח הלוחם של הארגון. וההערכה של ישראל לגבי מספר הפצועים של מחבלי חמאס שנפצעו אנושות גבוהה בהרבה מזו של ארה"ב.

גורמים ישראלים מעריכים כי כ-16 אלף לוחמי חמאס נפצעו וכי כמחצית מהם לא ישובו לשדה הקרב, כך לפי גורם צבאי ישראלי. ארצות הברית מעריכה שבין 10,500 ל-11,700 חמושים נפצעו, וכי רבים מהם עלולים לחזור בסופו של דבר לשדה הקרב.

בדוקטרינה הצבאית של ארה"ב, כוח קונבנציונלי שמאבד 25%-30% מלוחמיו ייחשב כלא יעיל ללחימה. אבל חמאס הוא כוח לא סדיר הנלחם בסביבה עירונית צפופה ויש לו גישה למאות קילומטרים של מנהרות מתחת לעזה. זה מראה שהוא עדיין יכול להילחם, אבל ההפסדים "ממשיכים להפעיל לחץ נוסף על הרשת של חמאס", אמר גנרל בדימוס ג'וזף ווטל, שפיקד על פעולות צבא ארה"ב במזרח התיכון.

בסימן נוסף לחוסנו של הארגון בצפון עזה, שבו נהרסה חלק גדול מהעיר ואזורים אחרים על ידי תקיפות אוויריות, חמאס מנסה להחזיר את סמכותו על ידי העמדת קבוצות קטנות של כוחות משטרה ושירותי חירום לסיור ברחובות.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד