כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
עוצמה יהודית מתחזקת

סקר מנדטים חדש: הליכוד בשפל, הקואליציה לא מצליחה להתאושש

סקר מנדטים חדש מעלה כי מפלגת הליכוד לא מצליחה להתאושש זאת ברקע המשך הלחימה. עוצמה יהודית מתחזקת, אך הקואליציה אינה מתחזקת - והיא זוכה ל־44 מנדטים בלבד, לעומת 66 למפלגות האופוזיציה. גנץ ממשיך להוביל על נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

סקר מנדטים חדש: הליכוד בשפל, הקואליציה לא מצליחה להתאושש
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

סקר מנדטים חדש שפורסם הבוקר (שישי) מעלה כי מפלגת הליכוד לא מצליחה להתאושש, זאת כשברקע הלחימה ברצועת עזה נמשכת, עסקת חטופים לא נראית באופק, ובזמן שתושבי הצפון שפונו עדיין לא יודעים מתי יוכלו שוב לבתיהם בבטחה

מפלגת עוצמה יהודית מתחזקת לתשעה מנדטים, אך למרות התחזקותה, הקואליציה אינה מתחזקת, והיא ממשיכה לקבל 44 מנדטים בלבד, לעומת 71 לגוש מפלגות האופוזיציה, ללא חד"ש־תע"ל.

בתשובה לשאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: המחנה הממלכתי – 39 מנדטים, הליכוד – 16, יש עתיד – 13, ישראל ביתנו – 10, ש"ס – 9, עוצמה יהודית – 9, יהדות התורה – 6, חד"ש־תע"ל – 5, רע"ם – 5, מרצ – 4, מפלגה דתית לאומית - הציונות הדתית – 4. בל"ד מתחת לאחוז החסימה עם 1.8%, וכך גם מפלגת העבודה עם 1.4%.

בתשובה לשאלה נוספת, מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? – התשובות היו: גנץ – 50% (51% בסקר הקודם), נתניהו – 31% (29% בסקר הקודם). 19% נוספים השיבו – לא יודע.

מהפילוח עולה כי בקרב מצביעי הליכוד מקבל נתניהו 62%, לעומת22% לגנץ ו־16% שהשיבו – לא יודע. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי, גנץ מקבל 91%, נתניהו 1%, ו־8% השיבו שהם אינם יודעים. בקרב מצביעי יש עתיד, גנץ מקבל 85%, נתניהו – 1%, ו־14% השיבו שאינם יודעים.

בסקר, שנערך ב־17־18 בינואר, השתתפו 512 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%. 

 

סקר מנדטים בנימין נתניהו בני גנץ בחירות לכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}