י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חוששת מהסלמה

צרפת לא תצטרף לתקיפות נגד החות'ים שיוגדרו שוב "ארגון טרור"

ארה"ב תכריז מחדש על המורדים החות'ים בתימן כארגון טרור עולמי. צרפת לא תשתתף בתקיפות הכוח הצבאי הרב-לאומי שהוקם על מנת לפעול נגד החות'ים 

צרפת לא תצטרף לתקיפות נגד החות'ים שיוגדרו שוב "ארגון טרור"
המורדים החותים צילום: צילום מסך

ארה"ב תכריז מחדש על המורדים החות'ים בתימן כארגון טרור עולמי, זאת לאחר שהוכנסו לרשימת ארגוני הטרור בתקופת טראמפ והוסרו ממנה ע"י ממשל ביידן, כדי "להקל על תימן בקבלת סיוע הומניטרי", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

ההגדרה מגיעה בעקבות תקיפות על עשרות ספינות בים האדום מאז החלה המלחמה בעזה, החות'ים יוכנסו מחדש לרשימה ויוטלו עליהם סנקציות כאלה שלא ימנעו העברת סיוע לאזרחי תימן.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי צרפת לא תשתתף בתקיפות הכוח הצבאי הרב-לאומי שהוקם על מנת לפעול נגד החות'ים. מקרון אמר: "לא נצטרף לקואליציה, אנו רוצים להימנע מהסלמה. נישאר במרחב כדי לשמר את חופש השיט, אנו פועלים נגד החות'ים, אך לא באופן צבאי", את הדברים אמר מקרון במסיבת עיתונאים ששודרה מארמון האליזה ב-X.

"אנחנו פועלים למען הגנה על חופש הניווט הימי. זו סוגיה דיפלומטית, לא צבאית", אמר מקרון.

בנובמבר 2023, החות'ים איימו לתקוף כל ספינה הקשורה לישראל עד שתפסיק את פעולותיה הצבאיות ברצועת עזה. בדצמבר הכריז שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין על הקמת כוח רב לאומי לאבטחת הניווט בים האדום. בשבוע שעבר ביצעו צבא ארה"ב ובריטניה תקיפות אוויריות על מטרות החות'יות בחלקים הנשלטים של הארגון בתימן, כולל הבירה צנעא.

האו"ם קרא למורדים החות'ים בתימן ליישם את החלטת מועצת הביטחון שהתקבלה בשבוע שעבר בדרישה להפסיק לאלתר את התקפותיה על ספינות בים האדום.

 

ארצות הברית צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}