ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הפסד מאות מליונים

בואינג מכריזה על בדיקות איכות נוספות למטוסי 737

הבדיקות הנוספות מגיעות לאחר שמינהל התעופה הפדרלי בארה"ב אמר שמטוסי ה-737 MAX מקורקעים | רק לאחר בדיקת 40 מטוסים, הסוכנות תבחן את התוצאות 

בואינג מכריזה על בדיקות איכות נוספות למטוסי 737
החור במטוס בזמן הטיסה צילום: צילום מסך

בואינג הודיעה כי תוסיף בדיקות נוספות עבור מטוסי ה-737 MAX, לאחר הפיצוץ שאירע באוויר ופגע בלוח תא הנוסעים במטוס אלסקה איירליינס MAX 9 מוקדם יותר החודש, כך אמר ראש חטיבת המטוסים המסחריים שלה.

במכתב לעובדי יצרנית המטוסים העולמית אמש (שני), אמר סטן דיל, נשיא 'בואינג מטוסים מסחריים', כי החברה תשלח גם צוות לספקית המייצרת ומתקינה את הדלת המעורבת באירוע - כדי לבדוק ולאשר את עבודה על הפלאגים לפני שליחת גופי המטוסים למתקני הייצור של בואינג במדינת וושינגטון בארה"ב.

הודעת בדיקות האיכות של בואינג מגיעה לאחר שמינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב אמר ביום שישי כי כל מטוסי ה-737 MAX 9 מקורקעים עד שבואינג תספק נתונים נוספים בעקבות תקרית אלסקה איירליינס. "למען בטיחותם של הנוסעים האמריקאים, ה-FAA ישאיר את הבואינג 737-9 MAX מקורקע עד לביצוע בדיקה ותחזוקה מקיפה ונתוני בדיקות ייבדקו", נכתב בהצהרה של ה-FAA.

רק לאחר בדיקת 40 מטוסים, הסוכנות תבחן את התוצאות ותקבע אם הבטיחות מספקת כדי לאפשר למטוסי MAX 9 לחדש את הטיסה, אמר ה-FAA. אלסקה איירליינס גם מסרה כי היא מקרקעת את צי מטוסי ה-737-9 שלה מאותן סיבות.

דיל הדגיש כי הפעולות המפורטות במכתבו נפרדות מהחקירה המתמשכת של ה-FAA, אך אמר כי הוא מתכנן להגביר את הפיקוח על ייצור MAX. הוא אמר שבנוסף לבדיקות הדלת, צוותי בואינג יבצעו בדיקות גם ב-50 נקודות אחרות בתהליך הייצור. בואינג תקיים מפגשים לעובדים בנושא ניהול איכות, ותביא גורם חיצוני שיערוך הערכה עצמאית של תהליך הייצור שלה, אמר דיל.

טיסה טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד