ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
כל העדכונים מהיום ה-102

שני חטופים נרצחו בשבי חמאס | תקיפה משולבת של צה"ל בלבנון

דובר החות'ים מסר כי כוחותיו תקפו ספינה שהיתה בדרכה לישראל לאחר אזהרה שנדחתה. בלבנון דווח שמדובר בספינה יוונית | דיווחים: ארה"ב תקפה ספינות טילים של החות'ים | שר החוץ האיראני מאיים על ישראל מדאבוס | קיבוץ בארי מודיע: שני חטופים נרצחו בשבי | כל העדכונים

שני חטופים נרצחו בשבי חמאס | תקיפה משולבת של צה"ל בלבנון
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

היום ה-102 ללחימה: כעשרים רקטות שוגרו הבוקר לעבר העיר נתיבות, לוחם נוסף נפל ברצועת עזה ולוחם נוסף שנפצע לפני כשבועיים וחצי נפטר מפצעיו בבית החולים.

בתוך כך, דובר המורדים החות'ים יחיא סריע מסר בהצהרה הערב כי "כוחות חיל הים שלנו תקפו באמצעות טילים ימיים את הספינה Zogravia שהייתה בדרכה לישראל". וכי "התקיפה בוצעה אחרי שצוות הספינה דחה את קריאות האזהרה". ברשת 'אל-מיאדין' המזוהה עם חיזבאללה דיווחו כי מדובר בספינה יוונית שהייתה בדרכה לישראל וסירבה לשנות את מסלולה.

מוקדם יותר היום, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי גורמים אמריקנים כי ארצות הברית הוציאה לפועל תקיפה נוספת נגד החות'ים, שכוונה להשמדת טילים בליסטיים נגד ספינות שנמצאים בידיהם. 

כל העדכונים:

23:55 - במשך שעות ארוכות נשמר השקט הן בצפון והן בדרום. ההתראה האחרונה שנשמעה בצפון היתה בשעה 15:25 ברמות נפתלי. ההתראה האחרונה בדרום נשמעה ביישובי עוטף עזה ובנתיבות - בשעה 09:43.

23:42 - באיראן טוענים כי "אזי אמין", סגן מועצת הביטחון של כורדיסטן העיראקית, כנראה נהרג בתקיפה איראנית. באיראן טוענים כי אמין סייע למוסד הישראלי במבצעיו בתוך איראן ובהם גם בחיסולו של מוחסין פחריזאדה, אבי תוכנית הגרעין. כך מדווח ה'אינטלי טיימס'.

23:34 - נשיא צרפת מקרון הכריז על טקס זיכרון רשמי לזכר 41 האזרחים הצרפתים שנרצחו בטבח ב-7 באוקטובר. הטקס ייערך ב-7 בפברואר.

23:28 - דוברות עיריית קרית שמונה מודיעה על תרגיל צבאי! מחר יום רביעי (17.01.24) בין השעות 08:00 - 14:00 שיתקיים ברחוב מנחם בגין בשכונת הוורדים בקריית שמונה. התרגיל בהשתתפות כוחות צבאיים ובמסגרתו תורגש תנועה ערה של כוחות, כלי רכב ושל כוחות הביטחון.

23:16 - צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב, טנקים וארטילריה בשעות האחרונות מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בכפרים חולה, מרווחין ועייתא א-שעב שבדרום לבנון.

כמו כן, במהלך היום זוהו מספר שיגורים לעבר המרחבים רמות נפתלי, שושן, שתולה והר מנור. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

23:03 - הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס יזם הצבעה בסנאט האמריקני על הצעה לפתוח בחקירה על הפרת זכויות באדם במלחמה בין ישראל לחמאס.

22:35 - גורם כורדי בכיר בעיראק אומר ל'כאן חדשות' בעקבות מתקפת הטילים האיראנית אמש: האמריקנים לא עושים מה שנדרש ונשארים במונחים של הגנה עצמית למרות שהתקיפה הייתה קרובה לקונסוליה בארביל. איראן פוגעת בנו כי אנחנו חלשים – אבל זה מסר לארה"ב ולישראל.

22:22 - לשכת ראש הממשלה מסרה כי בהנחיית ראש הממשלה נתניהו ובהמשך לסיכום של ראש המוסד ברנע עם קטאר בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים - מחר צפויים להמריא שני מטוסי חיל האוויר הקטארי למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים.

22:04 - איתמר אייכנר מצטט ב-ynet גורמים מדיניים בישראל שאומרים כי יש עבודה קשה לצמצום הפערים - אך אינם מכירים פריצת דרך באשר לעסקת שחרור חטופים. התגובה מגיעה בתגובה לדבריו של דובר הבית הלבן ג'ון קירבי כי ישנן שיחות מתקדמות בתיווך קטארי. 

21:52 - דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: "התמונות שמגיעות מעזה ממשיכות להיות שוברות לב. לישראל יש זכות להגן על עצמה. רק אתמול חמאס לקח אחריות על רצח של אישה קשישה ברעננה".

21:40 - דובר הבית הלבן קירבי על סרטון חמאס שבה נראית נועה ארגמני: "חמאס שחרר סירטון של החטופים כולל אישה צעירה שהייתה אמורה להשתחרר. אחר כך שחררו סירטון נוסף שמראה את האכזריות והברבריות שלהם".

21:27 - קיבוץ בארי הודיע על מותם של איתי סבירסקי ויוסי שרעבי בשבי חמאס. >> לדיווח המלא

21:24 - קטר מודיעה רשמית על הסכם העברת תרופות לחטופים בעזה. לפי הודעת משרד החוץ הקטרי, התרופות יגיעו מחר למצרים ומשם לעזה.

21:18 - הממשלה הגרמנית שוקלת לשלוח לישראל כעשרת אלפים פגזים לטנקים לטובת המלחמה ברצועת עזה. לפי הדיווח, הצעד נשקל בעקבות בקשה ישראלית מגרמניה שהתקבלה כבר בחודש נובמבר. כך מדווח ה'דר שפיגל' הגרמני.

21:10 - עיריית אילת מודיעה כי בהתאם להודעת פיקוד העורף, הרינו לעדכן כי מחר יום רביעי 17.1.24 בין השעות 09:30-12:30 ושוב בין השעות 14:00-16:00 יטוס בשמי אילת טיסן לצורך בחינת ביצועי מכ״מים כחלק מההגנה האווירית על העיר אילת. הפעולה מתואמת בין גורמי הביטחון במרחב.

20:54 - לאחר שתקפה בסוריה ובעיראק, איראן הודיעה כי תקפה מספר יעדים של קבוצות מיליטנטיות בפקיסטן.

20:43 - 218 משאיות נושאות סיוע הומניטרי נבדקו ונכנסו היום לרצועת עזה. 99 מהן עברו במעבר רפיח של מצרים ו-119 נכנסו דרך כרם שלום. כך נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים.

20:31 - דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: "אנחנו עובדים על עסקה חדשה. אני לא יכול לפרט אבל אנחנו בשיחות מתקדמות בקטאר על עסקה נוספת".

20:26 - דובר הבית הלבן בתדרוך היומי: "ישראל עברה לשלב לחימה בעצימות נמוכה גם בדרום הרצועה".

20:00 - מנהרת הטרור אותרה מתחת לציר צאלח א-דין החוצה את רצועת עזה בין הצפון לדרום. לוחמי חטיבה 646 וכוחות יהל"ם השמידו את מנהרת הטרור האסטרטגית של ארגון הטרור חמאס. >> לדיווח המלא והתיעודים

19:57 - השליח המיוחד של ממשל ביידן, דיוויד סטרפילד, נפגש היום עם רה"מ נתניהו. השניים דנו בהגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה וב"דיוק" הצרכים ההומניטריים לצפון הרצועה. >> לדיווח המלא

19:51 - גורם בחות'ים לערוץ אל-מיאדין: "כל הספינות ששטות לישראל מהוות יעד לגיטימי עבורנו. התגובה שלנו על התוקפנות האמריקנית-בריטית תהיה רחבה, חזקה ובלתי צפויה".

19:45 - המיליציות השיעיות בעיראק טוענות: "שיגרנו בימים האחרונים טיל שיוט מתקדם וארוך טווח לעבר מטרה ציונית".

19:23 - שר החוץ האיראני מאיים בפסגה בדאבוס: "אם ישראל תמשיך בתוקפנות בעזה - שאר האזור לא יירגע והעניינים עלולים להפוך לבלתי נשלטים".

19:05 - העיתון 'אל-ערבי אל-ג'דיד' המזוהה עם קטאר מדווח כי משלחת ישראלית צפויה להיפגש בקהיר עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, כדי לבחון מחדש את הצעדים הביטחוניים בגבול ואת הגברת התיאום.

18:54 - אבו עלי אל-עסכרי, בכיר בגדודי חיזבאללה בעיראק: "המיליציות הפרו-איראניות בעיראק יגבירו את קצת הפעולות שלהן למען פלסטין. התגובה הטובה ביותר שאיראן יכולה להוציא לפועל על הפיגוע בכרמאן הוא תקיפת יעדים בסעודיה ובאמירויות".

18:47 - ערוץ אל-מנאר המזוהה עם חיזבאללה מדווח כי ישראל תוקפת בשעה זו באזור הכפרים קאפרא ועיתא א-שעב, צפונית לנטועה, וכן בכפרים מרווחין ושייח'ין ואל-ג'בין שליד זרעית.

18:32 - חיזבאללה טוען: תקפנו מוצב צה"ל ליד אדמית באמצעות רקטות כבדות מסוג "בורקאן".

18:18 - צה"ל פיזר היום כרוזים ברחבי ח'אן יונס והזהיר שמדובר ב"אזור לחימה מסוכן", ולכן על התושבים להתפנות מיידית למקומות המקלט המוכרים בשכונת תל א-סולטאן, א-שאבורה וא-זוהור שברפיח. כך מדווחים הפלסטינים.

18:00 - דיווח: מתקפה אמריקנית נוספת נגד החות'ים. הותקפו מערכות טילים נגד ספינות.

17:30 - נחשף בחקירת השב"כ: כך מתאמנים פעילי הג׳יהאד האסלאמי מרצועת עזה על אדמת איראן >> לכתבה המלאה

16:30 - הניו יורק טיימס מפרסם: ישראל הופתעה מההיקף, העומק והאיכות של רשת המנהרות מתחת לעזה >> לכתבה המלאה

לעדכונים נוספים מהיום ה-102 למלחמת 'חרבות ברזל'

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה עזה נתיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד