מבקר המדינה: "כך לא מעודדים רכישת רכב חשמלי"
בשנת 2023 נרשמו כמעט עוד 50,000 מכוניות חשמליות נוספות, אולם על אף הנתונים, טרם גובשה רגולציה מתאימה להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים
- רוני נאק
- ו' שבט התשפ"ד
מכירות רכב חשמלי הגיעו בשנה שעברה לכמעט 18% מתוך סך המכירות, אבל מה שהשגנו עדיין אינו מספיק והתשתיות הקיימות אינן מתאימות לתמיכה בכל הרכבים החשמליים שיגיעו לישראל בשנים הקרובות, כך עולה מדו"ח שמפרסם מבקר המדינה. לפי עיקרי הדו"ח אנחנו נושמים זיהום מחד - ולא עושים מספיק כדי לקלוט מכוניות חשמליות מאידך.
כך, לפי עיקרי הדו"ח בסוף 2022 נרשמו בישראל מעל 40,000 מכוניות חשמליות (בשנת 2023 נרשמו כמעט עוד 50,000 מכוניות חשמליות נוספות), אבל נכון ליולי 2023 נרשמו בישראל רק 219 עמדות טעינה מהירות. ועוד יותר חמור: רק 4% מהמוסכים בישראל מורשים לטפל ברכב חשמלי.
עוד עולה מהדו"ח שמבקר המדינה מצא כי עלות זיהום האוויר מתחבורה כבישית בשנת 2018 הייתה כ-7.2 מיליארד שקל ושיעור העלות של זיהום האוויר מרכבים כבדים מתוך סכום זה נאמד ב-61%.
אף על פי כן, למרות חלקן הגדול של משאיות שמשקלן מעל 4.5 טונות ושל אוטובוסים בעלויות זיהום האוויר מהתחבורה הכבישית - שיעור מס הקנייה על כלים אלה הוא 0%. עוד נטען בדו"ח מבקר המדינה כי טרם גובשה רגולציה מתאימה להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים. עוד קובע מבקר המדינה כי גילן של משאיות עולה-משמע הן מזהמות יותר.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות