כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
חוששים מהסלמה

בתימן קוראים לארה"ב לתקוף את החות'ים

למרות המתקפות של ארה"ב ובריטניה על החות'ים, אתמול החות'ים תקפו ספינת משא אמריקנית בים סוף. גורם בדרום תימן: "תקיפות המערב חיזקו את הנרטיב האידאולוגי החות'י, התקיפות צריכות להיות על יעדים רגישים ואסטרטגיים יותר כדי שהם יפסיקו לתקוף"

בתימן קוראים לארה"ב לתקוף את החות'ים
אימוני החות'ים צילום: דוברות החות'ים

גורם בכיר בדרום תימן, שאינו בשליטת החות'ים, אמר לרועי קייס בכאן חדשות כי תקיפות המערב מעוזים חות'ים אולי החלישו את החות'ים צבאית, אבל הן חיזקו את הנרטיב האידיאולוגי שלהם, כמי שנלחמים ישירות מול ארצות הברית וישראל. לדברי הגורם התימני ששוחח עם התקשורת הישראלית, "התקיפות נגד החות'ים חייבות להיות מכוונות ליעדים רגישים ואסטרטגיים מאוד שלהם כדי שיפסיקו את פעולותיהם".

הדיווח בכאן חדשות
על רקע הדיווח של רועי קייס, סגן נשיא דרום תימן קורא לפעולה נוספת של ארה"ב נגד החות'ים. איידרוס אל זובאידי אומר שהמשבר בים האדום "העצים קבוצות טרור והשאיר את התימנים מורעבים". אל זובאידי הוא סגן נשיא המועצה הנשיאותית של דרום תימן, החלק שנשלט על ידי ממשלה בעלת ברית עם סעודיה ואיחוד האמירויות ומתנגדת לחות'ים.

"ארה"ב ובעלות בריתה צריכות להגביר את התקיפות על החות'ים כדי להבטיח את הנתיב הבינלאומי חופשי ולמנוע התפשטות של סכסוך אזורי", אמר. איידרוס אל-זובאידי הפציר בארה"ב ובעלות בריתה לתמוך בחייליו שהם חלק מקואליציה אנטי-חותית - ולנקוט בצעדים נוקשים יותר נגד איראן.

בראיון ל-The National בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, הוא אמר שהחות'ים הביאו את האזור על סף סכסוך, חיזקו ארגוני טרור כמו דאעש ואל קאעידה בחצי האי ערב והותירו את התימנים ברחבי המדינה השסועה מורעבים.

"ההסלמות החות'יות בים האדום אינן מתקבלות על הדעת. יש להגן על הניווט הימי", אמר. "והתקיפות האוויריות של ארה"ב במתכונתן הנוכחית אינן מספיקות. צריכה להיות גישה מקיפה, צבאית, פוליטית וכלכלית - נגד החות'ים".

בנאום בדאבוס אמר אל זובאידי כי ארה"ב לא תיאמה את התקיפות עם ממשלתו - אך הוא הפציר במקבלי ההחלטות לסייע לחייליו נגד החות'ים.

אל זובאידי הזהיר שהמלחמה בעזה מביאה כוחות נוספים להצטרף לארגוני טרור. "אנחנו תומכים בהפסקת אש בעזה. ואנחנו חושבים שאם לא תהיה הפסקת אש אז הסכסוך יתרחב ואיראן תסלים את המצב. קבוצות טרור מתדלקות את פעולותיהן בנושא הפלסטיני".

 

חמאס איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד