א' תמוז התשפ"ד
07.07.2024
בהספק של 100-630 קילוואט

"ההכנסות יגדלו משמעותית": המהלך שיתמרץ הקמת מתקני ייצור סולאריים

רשות החשמל אישרה – עדכון תעריפי ייצור ואגירה שיתמרצו הקמת מתקני ייצור סולאריים בהספק של 100-630 קילוואט | ההכנסות מהמתקנים יגדלו בשיעור של עד 33% בהתאם לגודל המתקן

"ההכנסות יגדלו משמעותית": המהלך שיתמרץ הקמת מתקני ייצור סולאריים
מתקנים סולאריים צילום: Green Ventures

על מנת לעודד הקמה של מתקנים הגדולים מ-100 קילווואט מציעה הרשות לעדכן ולהגדיל את מדרגות התעריף הקיימות כך שההכנסות מהמתקנים יגדלו בשיעור של עד 33% בהתאם לגודל המתקן. בנוסף מייצרת הרשות מנגנון שישדרג וייתן וודאות לתעריף במתקני אגירה במתח נמוך.

בשנת 2021 עודכנה בפעם האחרונה האסדרה התעריפית למתקני ייצור באנרגיה מתחדשת בדו שימוש (סולארי), וכעת בחנה הרשות מחדש את התעריפים הממוצעים, התעריפים השוליים ונתוני החיבור לאסדרה זו. מניתוח הנתונים עולה כי מרבית בקשות החיבור הן למתקנים של עד 200 קילוואט על אף שניתן להקים מתקנים בהספק של עד 630 קילוואט, ונראה כי התעריף השולי אינו מתמרץ מספיק הקמת מתקנים גדולים יותר מ-200 קילוואט.

לפיכך מעדכנת הרשות את מדרגות התעריף הרלוונטיות למתקנים מעל גודל 100 קילוואט, כך שלדוגמא מתקן בגודל 630 קילוואט שיוקם יקבל 32.48 אגורות לכל קוט"ש חשמל שייצר לעומת 24.36 אגורות בתעריף הקודם. עדכון המדרגות ישפר משמעותית את התעריפים למתקנים אלו ויתמרץ הקמה של מתקנים גדולים הנדרשת לשם עמידה ביעדי הממשלה לאנרגיות מתחדשות ולהמשך חיזוק משק החשמל כאמין, יעיל ונקי. 

בנוסף, משדרגת הרשות החלטה שלה מאפריל האחרון שמטרתה לתמרץ ולעודד הקמת מתקני אגירה במתח נמוך, תוך מתן אפשרות לטעינה מהרשת של מתקן האגירה בכפוף לתשובת המחלק, באמצעות מנגנון תעריפי קבוע לכל תקופת ההפעלה דבר שייצר וודאות ליזמים.

 בעקבות התגובות לשימוע, הרשות מאפשרת בהחלטה טעינה מהרשת בכפוף לתשובת המחלק, ולכן נקבע בהחלטה תעריף משלים קבוע לעונות השנה השונות.

 

 

 

חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד