כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לצד פיטורים המוניים

יוקר המחיה: ענקית המזון מעלה מחירים

חברת שטראוס הודיעה כי היא מעלה מחירים החל מתחילת החודש הבא. חלקם יתייקרו עד 7% | כמו כן החברה צפויה לפטר 150 עובדים

יוקר המחיה: ענקית המזון מעלה מחירים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קבוצת שטראוס הודיע לבורסה הבוקר (שני), כי החברה תבצע העלאת מחירים על חלק ממוצריה, כאשר חלקם יתייקרו עד 7%. בהודעת החברה נכתב כי "בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, וביניהם חמאת ועיסת קקאו (+88%), טחינה (+30%), סוכר ושמן זית (+60%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים, החברה תבצע עדכון מחיר לקמעונאים בשיעור ממוצע של כ-1.7%.

עדכון המחיר יבוצע אך ורק בכ-25% מהמוצרים, שעלות ייצורם התייקרה משמעותית בשל העלייה במחירי חומרי הגלם, והוא מפצה על כך רק באופן חלקי. החברה נמנעה מעדכון המחיר בכ-75% מהמוצרים, וביניהם: מוצרי המחלבה, הקפה הטורקי, הקפסולות, קפה נמס, דבש יד מרדכי, סלטי הירקות הטריים, מוצרי "טעם הטבע" ואחרים". עדכון המחיר לקמעונאים ייכנס לתוקף בתאריך 1/2/2024. המוצרים שעדכון המחירים יחול עליהם הם, בין היתר, בחלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים.

כמו כן, נכתב בהודעה, כי החברה צפויה לפטר עובדים, דבר שיביא לחיסכון שנתי המוערך בכ-45 עד כ-55 מיליון ₪.

רק לפני שבועיים דווח כי יבואנית הענק 'שסטוביץ' דורשת עליית מחירים של עשרה אחוזים על כ-15 אחוזים ממוצריה, כאשר ההתייקרות תכנס לתוקפה בחודש הבא. בין היתר החברה מייבאת את מוצרי קולגייט, אג'קס, פלמוליב, ברילה ועוד מאות מוצרים אחרים. בנוסף החברה מייבאת גם את המותגים המוכרים 'תה פומפדור', חטיפי 'פריי', שימורי עגבניות, מיונז ושוקולד 'צ'וקטה'.

החשש הוא כי העלייה במחירים הכללית במשק עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן של חודש ינואר, שיפורסם בעוד חודש בדיוק, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע למדיניות הורדת הריבית בה החל עם הורדת הריבית לרמה של 4.5%.

ברקע הדברים, ישנו חשש של הבנק מפני התפרצות של רכישות שהיו בהמתנה עד כה שיבואו עם סיום השלב הנוכחי במלחמה. כך אירע בסוף מגפת הקורונה כאשר אנשים יצאו בסבבי רכישות ענקיים שנוצרו בשל הביקושים שהיו עצורים במשך הזמן ובכך גורמים לעליית מחירים.

 

העלאת מחירים שטראוס התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד