כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
נחטף ראשון מהממ"ד

אביו של החטוף מסרטון חמאס: "לקחו לנו משפחות שלמות, נשחטו, נשרפו"

גלעד קורנגולד, אביו של טל שוהם המצוי בשבי חמאס: "לא קיבלנו אות חיים, מאמינים שהוא בחיים". על הסרטון שפרסם חמאס: "נותן אגרוף בבטן"

אביו של החטוף מסרטון חמאס: "לקחו לנו משפחות שלמות, נשחטו, נשרפו"
מיצג מנהרה בכיכר חטופים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

טל שוהם בן ה-38, תושב בארי, נחטף עם רעייתו וילדיו נווה ויהל לשבי חמאס ב-7 באוקטובר ונמצא מאז בשבי חמאס לאחר שמשפחתו שוחררה בעסקת החטופים הקודמת. גלעד קורנגולד, אביו של טל, שיתף בתחושותיו הקשות בעקבות המתרחש, אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM.

"אתמול בשתיים עשרה בלילה העיר אותי הבן שלי וסיפר לי שהתפרסם הסרטון הזה (סרטון שפרסם חמאס), את הסרטון לא ראיתי, ראיתי את התמונות שהופיעו בטלוויזיה", סיפר. "אחד מהם נחטף מבארי, מאיפה שטל נחטף, זה נותן אגרוף בבטן. זה מפחיד".

בנוגע למידע שיש ברשותו על מצב בנו טל הבהיר: "לא קיבלנו על טל שום אות חיים. הוא נחטף בנפרד משאר בני המשפחה שחזרו, מהנכדים וכלתי, הם ישבו יחד אבל הוא נחטף ראשון מהממ"ד. אין לנו שמץ של מושג, אנחנו מאמינים שהוא בחיים. לקחו אותו בתוך בגאז' של אוטו של ירדן ואלון. אנחנו באמת מאמינים שהוא בחיים, הפחד הגדול שלי, שלנו, זה דווקא כרגע שחלילה צה"ל, שעושה עבודה שם, בטעות יפגע בחטופים, בטל שלי. המקום כבר מתחיל להיות מאוד מצומצם, אין מרחבים גדולים שאפשר לעשות דברים. זה החשש הכי גדול. זה פחד אימתני, הדבר הזה, שחלילה איזה טיל, ירי, טעות, תהרוג לנו את החטופים".

כמו כן, כאשר נשאל מה היה רוצה שיקרה עכשיו, הודה קורנגולד כי "כרגע אני מאוד מבולבל, אתמול יצאה הודעה מהאמריקנים שצריך לסיים את זה, גם האמריקנים חסרי סבלנות, צריך להוציא את החטופים מייד. זה לא משהו שיכולים להגיד 'פייק ניוז', יש לנו שם חיילים לוחמים, אבל אני גר באזור, בעוטף, זה לא מה שהיה. הכבישים לא מלאים בחיילים, נשארו אולי חיילים, אבל זה לא מה שהיה לפני הרבה זמן. הסיפור הולך ודועך מבחינת כמות, גודל ועוצמה".

"זה הזמן לעצור", הכריז והוסיף: "לא לעצור לגמרי, כן לגמרי, לא אני מחליט, אבל כרגע חייבים להוציא את כל החטופים מייד. הנשים שם במצב עגום, רק על זה אני לא מבין למה אף אחד לא קם ומזדעק. צריך את כל החטופים, אין שום סיכוי של החטופים שחזרו בלי אבות שישתקמו. זה קריטי להוציא את כולם. האמריקנים אמרו מה שתמיד חשבנו - שהחטופים לא בעדיפות ראשונה, לא מבחינת הצבא, מבחינת המדינה".

"אני צריך את טל שלי חזרה"

בהמשך שיתף קורנגולד על מצב משפחתו, שחלק ממנה הוחזרו משבי החמאס בעסקת החטופים הקודמת. "מצב עולה ויורד, הקטנה יהל היא נראית לכאורה בסדר, היא כנראה הכי פחות עושה הקשרים. נווה שבן 8, שראה הכול בבארי, שהוציאו אותו מהחלון, לקח אותו מחבל איתו, כל מה שכולם יודעים הוא ראה. אני מתאר לעצמי שבמשך היום הוא בסדר, הוא חזר קצת לבית ספר בצפון, איפה שהם גרים. שלושה ימים בשבוע הם עולים לצפון כדי שייכנס למסגרת עם חברים שלו. שאר הימים הוא נמצא בבית עם פעילויות".

"הם מדברים על אבא, על טל, זה כבר לא איזה סוד, פעם היו אומרים להם שתוך כמה ימים הוא יחזור, אחר כך כמה שבועות, ועכשיו אי אפשר יותר לספר סיפורים. אומרים שאנחנו עושים את הכול כדי להחזיר את אבא חזרה. אנחנו נכשלנו בשבעה באוקטובר, כש-25 שנים סיפרו לנו סיפורים שאנחנו במקום הכי מוגן בעולם עם הצבא הכי חזק בעולם, ואנחנו שימשנו שכפ"ץ למדינת ישראל במקום צה"ל. נלקחו לנו משפחות שלמות, שנשחטו, נשרפו, מדינת ישראל לא עושה שום טובה לאף אחד מאיתנו", הדגיש.

קורנגולד המשיך וזעק לשחרור שאר החטופים שעדיין נמצאים ברצועת עזה ומוחזקים בידי ארגון הטרור. "יש 136 חטופים שנשארו, הם חייבים לצאת עכשיו, לא משנה איזה מחיר, מה המחיר, אני לא איש צבא, אני רק לא מבין מה זה הניצחון, שיסבירו בדיוק, שאולי גם אני אבין. אני צריך את טל שלי חזרה. בלי החטופים, ולפני שיקרה סיפור רון ארד 2 בקנה מידה גדול, אני ממליץ לכולם, ואם מישהו חושב שאני טועה יואיל בטובו לעשות איתי אישית עסקה, להחזיר לי את טל ולשים בן משפחה שלו במקום, ונראה איך זה יתנהל".

"אני לא מוכן להמשיך בצורה כזו שאנחנו לא יודעים שום דבר. אומרים לי 'אי אפשר, החמאס', אני לא חמאס, אותי לא מעניין חמאס, אותי מעניין טל ושאר החטופים. לסיים את הסאגה הזו, יש לנו שתי מלחמות בארץ, בצפון ובדרום, ואני ממליץ לסיים את סאגת החטופים מייד", הדגיש.

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד