ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
רוססו כתובות נאצה

מרכז קהילתי הושחת: "רצח עם" נכתב מתחת למילים "קהילה יהודית"

מרכז הקהילתי היהודי בית ויצמן במלבורן אוסטרליה הושחת במהלך הלילה. "יהודים מרגישים לא בטוחים ולא רצויים" נמסר מהמרכז היהודי. משטרת ויקטוריה חוקרת

מרכז קהילתי הושחת: "רצח עם" נכתב מתחת למילים "קהילה יהודית"
גרפיטי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

המרכז הקהילתי בית ויצמן בקולפילד, מלבורן, ויקטוריה שבאוסטרליה, הושחת שוב בכתובות נאצה אנטישמיות ביום שבת.

הברון קטרנסקי, יו"ר בית ויצמן, אמר כי "אם התקרית נועדה לעורר פחד בקהילה, היא נכשלה".

"תוך שעות מהתרחשות התקרית, הצוות שלנו וחברי הקהילה היהודית הסירו את הגרפיטי. זה בעצם נעלם עכשיו, ננקה עוד באופן מקצועי ביום שני", אמר.

"אמנם זה לא היה בלתי צפוי, אבל זה מאכזב. מה שנראה לי מעצבן במיוחד הוא שהמילה "רצח עם" נכתבה ישירות מתחת למילים "קהילה יהודית", זה מזעזע" אמר קטרנסקי. תיעוד ריסוס הגרפיטי נמסר למשטרת ויקטוריה.

נעמי לוין, מנכ"לית המקום אמרה לתקשורת המקומית כי "עם נתונים שפורסמו לאחרונה על ידי משטרת ויקטוריה המאשרים שיש יותר מתקרית אנטישמית אחת בויקטוריה בכל יום מאז ה-7 באוקטובר, לקהילה היהודית יש את הזכות להרגיש לא בטוחה ולא רצויה בויקטוריה. אין מקום לגזענות בחברה הרב-תרבותית שלנו. מילים אינן מספיקות ובית ויצמן קורא לנקוט בפעולות כדי להגן על הקהילות היהודיות באוסטרליה", אמרה.

זדי לורנס, מנהל המקום אמר שזה היה הרסני להתעורר לחדשות כאלה בבוקר שבו העולם היהודי מציין 100 ימים לזוועות ה-7 באוקטובר והיום ה-100 בשבי של יותר מ-130 בני ערובה.

"עם זאת, שוב נותרנו לתהות אם יינקטו צעדים כלשהם נגד אלה שביצעו מעשה אנטישמי חצוף שכזה, או אם העבריינים ייצאו מזה שוב בלי עונש. זו הפעם השנייה שבית ויצמן הושחת מאז ה-7 באוקטובר והאחרון מבין אינספור אירועים אנטי-יהודיים ברחבי ויקטוריה ואוסטרליה, ובכל זאת אנחנו לא שומעים כמעט כלום על האחראים המובאים לדין", אמר לורנס. 

חבר הפרלמנט, דיוויד סאות'וויק, אמר "זו חרפה ואינה מקובלת במדינה שחוגגת רב-תרבותיות. יש להעמיד לדין את הוונדלים הללו".

אוסטרליה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד