ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
חושך וקור נורא

משפחות יהודיות סובלות: תנאים קשים באוקראינה בשל מזג אוויר קפוא

אנשים באוקראינה שמתמזל מזלם ויש להם חשמל, חוששים שזה רק עניין של זמן עד שגם הם עלולים להיות בקור ובחושך. תנאי החיים הופכים לבלתי נסבלים בחלקים רבים של אוקראינה. "הדאגה הגדולה ביותר כרגע היא הטילים שמשוגרים במהלך השבועות האחרונים"

משפחות יהודיות סובלות: תנאים קשים באוקראינה בשל מזג אוויר קפוא
עצי הסקה לבישול ולחימום צילום: Chabad.org

בין הפסקות חשמל וטמפרטורות חד ספרתית, תנאי החיים הופכים לבלתי נסבלים בחלקים רבים של אוקראינה. הקהילות היהודיות עושות מה שאפשר כדי לשמור על המשפחות היהודיות לאחר הפצצות אוויריות והתקפות טילים שפגעו בתשתית רשת החשמל וקווי החשמל ברחבי המדינה, שגרמו למשפחות רבות לקפוא מקור.

הטמפרטורות צפויות לרדת עוד ועוד, בעת שהשמש שוקעת במקומות מסוימים כבר ב-15:30, ותושבים רבים מבלים את רוב ימיהם ולילותיהם בחושך ובקור.

"אנשים סובלים", אמרה ג'ודי גארט מרשת הסיוע היהודית באוקראינה (JRNU), רשת של חב"ד ברחבי אוקראינה, היא מציינת שיש גם הפסקות תכופות של רשת האינטרנט. "היו התקפות מתמשכות בשבועיים האחרונים עם הרס של בתים ומבנים, זה היה אתגר אמיתי", אמרה גארט לאתר Chabad.org. "אנשים מבלים יותר זמן בבתי חב"ד ובמקלטים ציבוריים, ואנחנו שומעים על עוד פצועים ונפגעים".

היא סיפרה כי מחלקים תנורי חימום, שמיכות ומזון מאז תחילת המלחמה, אבל עם חוסר חשמל בכל כך הרבה מקומות, יש להם בעיה ענקית עם אנשים שזקוקים לעזרה בחימום בתיהם, במיוחד באזורים מרוחקים.

בבית הכנסת של חב"ד בחרקוב, ששימש כמקלט מתחילת המלחמה וממנו מארגנת חב"ד הרבה מחלוקת המזון שלה, מחולקים גם גנרטורים, וכך המשפחות היהודיות שורדות גם כשרשת החשמל העירונית נופלת.

"שמירה על חום ותזונה של הקהילה היהודית בחרקוב במהלך המשבר הזה היא חשובה ביותר", אמרה מרים מוסקוביץ, המנהלת את בית חב"ד בחרקוב עם בעלה, הרב משה מוסקוביץ. "הדאגה הגדולה ביותר שלנו כרגע היא הטילים שמשוגרים במהלך השבועות האחרונים", אמרה.

אפילו אנשים באזורים האלה של אוקראינה שמתמזל מזלם שיש להם חשמל, חוששים שזה רק עניין של זמן עד שגם הם עלולים להיות בקור ובחושך.

"תודה לאל, עכשיו יש לנו חשמל, ויש לנו חום", אמרה חני אקסלרוד, שמנהלת יחד עם בעלה, הרב דב אקסלרוד, את בית חב"ד בצ'רקאסי. "אבל אין הבטחות שזה יישאר ככה. מתחיל להחשיך ב-3:30 אחר הצהריים, והעירייה מכבה את פנסי הרחוב בערב. אנשים צריכים פנסים וסוללות כדי להתנייד. לא נעים להיות בחוץ".

היא אמרה שהיא דיברה עם אנשים באזורים אחרים שבהם החשמל היה כבוי במשך כמה שעות כמעט בכל יום, ושזה "קשה מאוד ויכול להיות די מסוכן לאנשים".

"זו הסיבה שאנשים זקוקים לאספקה ​​קריטית שאנו נותנים להם - כמו המנורות הניידות, השמיכות,  כך שגם אם החשמל מנותק לזמן קצר, אפשר לחמם את הבית" אמרה, "אנחנו אומרים שזה נס".

 

 

חב"ד חורף מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד