כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
כמאה ימים למלחמה

נתניהו: "אף אחד לא יעצור אותנו, גם לא האג וציר הרשע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. "אחרי 7 באוקטובר - לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט", אמר נתניהו. ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו נלחמים מלחמה צודקת מאין כמוה בנאצים החדשים"

נתניהו: "אף אחד לא יעצור אותנו, גם לא האג וציר הרשע"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים כמאה ימים לאחר מתקפת החמאס על יישובי עוטף עזה והמלחמה בחמאס שאותה מנהלת ישראל בימים אלו.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "אנחנו מציניים 100 ימים למלחמה, ליום הנורא שבו נטבחו ונחטפו אזרחנו. אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף. עד שנשיג את כל יעדינו - חיסול חמאס, השבת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה איום על מדינתנו. נחזיר את הביטחון לצפון ולדרום".

נתניהו הבהיר: "אף אחד לא יעצור אותנו – לא האג, לא ציר הרשע ולא אף אחד אחר. בהאג התנפלו על מדינת היהודים, שקמה מעפר השואה. בשליחות מי שקם לבצע ביהודים שואה נוספת. כוחותינו מצאו עותקים של מיין קאמפף של היטלר, הם מצאו טאבלט של ילדה עם תמונה של היטלר כשומר מסך. לא בכדי אמר קנצלר גרמניה, אחרי שצפה בתוצאות הטבח, שחמאס הם הנאצים החדשים. תומכי הנאצים החדשים מעיזים להאשים אותנו ברצח עם. במי הם תומכים? שורפי תינוקות? איזו בושה".

ראש הממשלה הוסיף: "מדינת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון נלחמים מלחמה צודקת מאין כמוה בנאצים החדשים. אני מבטיח לכם: לא ירפו את ידינו לא יחלישו את נחישותנו להילחם עד הסוף. מה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. זו המשימה שלנו, זו המחויבות שלנו. מחר נביא תקציב עם עוד כסף לביטחון. הרבה יותר כסף. עוד מענקים למילואימניקים, לכל הנושאים בעול, עוד סיוע להשבת המפונים לבתיהם ושיקום הקיבוצים".

לדבריו, "אנחנו בדרך לניצחון ואנחנו לא נעצור עד שנשיג את הניצחון. אני יודע שיש מי שמטיל ספק בזה. אני שומע את הקריאות שלכם, אזרחי ישראל. אנחנו הולכים יחד עד הסוף. אני מאין בעם שלנו, אני מאמין בלוחמים שלנו, ואני יודע שאחרי הטבח אנחנו לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט. לא נעצור עד הניצחון כי אין לנו ברירה אחרת. שמעתי שהפרשנים באולפנים מסבירים שזה לא אפשרי, ואני אומר זה ועוד איך אפשרי, וזה הכרחי, ואנחנו נעשה את זה.

הודיתי לפני כמה ימים לאנתוני בלינקן על הסיוע מארה"ב והדגשתי בפניו שזו לא רק המלחמה שלנו אלא גם שלכם. זאת מלחמה של בני האור בבני החושך. ציר הרשע ושלושת החתים – חיזבאללה, חמאס חות'ים. הוספתי שאני שוכח לרגע שבנוסף למלחמה והחזרת החטופים והתושבים לבתיהם, יש לנו כל הזמן משימה קיומית: למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

על החזרת תושבים עזתיים לצפון הרצועה אמר ראש הממשלה: "יש חוק בינלאומי והוא אומר דבר פשוט: אתה מוציא אוכלוסייה כדי להרחיק אותה משטח לחימה, ואתה לא מחזיר אותה כל עוד הסכנה קיימת. יש לחימה נרחבת בצפון הרצועה ולא נחזיר תושבים כשיש לחימה".

על ההתבטאויות של חלק מהפוליטיקאים ברקע הדיון בהאג אמר נתניהו: "מדיניות הממשלה נקבעת בממשלה ובקבינט והיא מבטאת את הכוונות שלנו. אנחנו פועלים לפי החוק הבינלאומי. צה"ל עושה מאמצים להימנע מפגיעה ככל הניתן בבלתי מעורבים".

על פעילות ישראלית עתידית בציר פילדלפי: "ציר פילדלפי הוא אפשרות אחת למה שאני קורא חסם דרומי. לא נסיים את המלחמה בלי שנסגור את הפרצה הזאת, אחרת נחסל את חמאס, נפרז את עזה ואחר כך ייכנסו עוד אמצעי לחימה דרך הפרצה הדרומית הזאת. ברור שצריך לסגור אותה. יש כמה אפשרויות וטרם קיבלנו החלטה".

נתניהו התייחס גם לצוות הבדיקה שהקים הרמטכ"ל ואמר: "לגבי צוות הבדיקה, אני מכבד את הרמטכ"ל. אני חושב שהצורך לעשות בדיקה פנימית בתוך צה"ל זה מובן לגמרי. לגבי בדיקה חיצונית - אני חושב שאין מישהו שרוצה שהמפקדים בצה"ל יחפשו עורכי דין במקום להתעסק בלחימה".

נתניהו נשאל על כך שאמר שלא יחסר כסף לאף אחד וכעת הממשלה מקצצת תקציבים: "אני דיברתי על התוספת התקציבית ל2023. הקמפיין באולפנים נמשך, מנסים להדביק דברים שאמרתי על תקציב 23 לתקציב 24. לא יהיה ביטול של נקודות הזיכוי לחינוך חינם 0 עד 3".

על השר השתתפות השר דודי אמסלם בקבינט אמר: "הוא משקיף קבוע בקבינט, הרבה פעמים שואל שאלות מאוד ענייניות ומחודדות ואני חושב שזוכות להערכה די רחבה. יש לו סוג של התבטאות, דרך של התבטאות.. זה לא גורע ממה שאמרתי כרגע".

על סוגיית הכנסת פועלים פלסטיניים אמר: "שאלת הכנסת הפועלים הפלסטינים היא שאלה מורכבת. יש חשש טבעי ומובן מהכנסת מי שתמכו בטבח. יתכן שיהיה פיילוט באזורים מסוימים להחזרת פועלים פלסטינים".

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד