ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
החזית הבינלאומית

ישראל מואשמת ברצח עם: הפרטים לקראת הדיון הדרמטי בהאג

בהרכב שופטים שיכלול גם נציג מישראל (אהרון ברק) ונציג המדינה התובעת, דרום אפריקה, ייפתח הבוקר בבית הדין הבינלאומי בהאג הדיון בתיק בו מואשמת מדינת ישראל בלא פחות מ"רצח עם" במלחמתה ברצועה, בין היתר בגלל כישלונה לספק משאבים הומניטריים לאוכלוסייה

ישראל מואשמת ברצח עם: הפרטים לקראת הדיון הדרמטי בהאג
עזתים שהתפנו מבתיהם צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דרום אפריקה תציג הבוקר בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג את טענותיה במסגרת התביעה שמאשימה את ישראל ב"רצח עם" במלחמתה ברצועת עזה. משלחת מטעם משפחות החטופים הגיעה אמש להאג. הפגנות נרחבות של גורמים מוסלמים צפויות ברחבי העיר בזמן הדיונים. מאבטחים מישראל נשלחו לתגבר את שגרירות ישראל בהאג.

בבית הדין הבינלאומי קיים הרכב של 15 שופטים של בית הדין - שיורחב על ידי שופט נוסף מכל צד בתיק ישראל. מטעם ישראל, יצטרף אהרן ברק, נשיא העליון לשעבר.

התיק טוען לכישלונה של ישראל לספק מזון חיוני, מים, תרופות, דלק, מחסה וסיוע הומניטרי אחר לרצועת עזה במהלך המלחמה. כמו כן, התיק מצביע על מסע הפצצות מתמשך, אשר אילץ פינוי של כ-1.9 מיליון פלסטינים והרג יותר מ-23,000 בני אדם, כך על פי נתוני רשויות הבריאות בעזה.

בסרטון שפרסם אמש ראש הממשלה באנגלית, הוא אמר: "לישראל אין כוונה לעקור את האוכלוסייה העזתית של עזה. ישראל נלחמת בטרוריסטים של חמאס, לא באוכלוסייה הפלסטינית - ואנו עושים זאת תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי".

ב"הארץ" מובא כי גורמים במשרד המשפטים מעריכים שבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג עשוי להוציא צווי ביניים נגד ישראל, מבלי להורות על הפסקת אש מוחלטת. משפטנים ששוחחו עם "הארץ" הסבירו כי בדיונים שייערכו היום ומחר בעתירה, ביהמ"ש יוכל להורות על ישראל לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לעזה, להקים ועדת חקירה בלתי תלויה או להתיר את חזרתם של פלסטינים עקורים לצפון הרצועה.

בית הדין הבינלאומי בהאג עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד