ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
לציון ארבע שנים למותו

מנהיג יהודי באיראן: "סולימאני ממוקם באותו מקום כמו הנביאים"

מנהיג רוחני ונציג היהודים בפרלמנט האיראני דיברו לזכרו של קאסם סולימאני שחוסל ב-2020 על ידי ארה"ב. חכם חמאמי השווה אותו לנביאים. "ניתן לראות את ההתנהגות האבירית של הגנרל מתוך פחדנותו של האויב" אמר לתקשורת האיראנית

מנהיג יהודי באיראן: "סולימאני ממוקם באותו מקום כמו הנביאים"
חכם חמאמי והומיון שמח צילום: באדיבות המצלם

הומיון שמח חבר הפרלמנט היהודי באיראן שמייצג את היהודים בפרלמנט באיראן, התייחס לציון יום השנה הרביעי לחיסולו של קאסם סולימאני. הוא אמר כי "אמנם האויבים הצליחו להתנקש בחייו של הגנרל סולימאני ותומכיו, אבל הם לא יכלו לחסל את רעיונותיו וחשיבתו, על ידי התנקשות בו הם הפיצו את מטרתו ואת תומכיו בחברה האיראנית. ועמים אחרים באופן נרחב יותר".

חכם ד"ר יונה חמאמי לאלהזאר, מנהיג רוחני באיראן, אמר לזכרו של קאסם סולימאני שחוסל ב-2020 על ידי ארה"ב: "כמה מבני ארצנו הלכו לקבר שלו בגלל אמונתם, אבל הם נרצחו באכזריות בפיגועים (91 אזרחים נהרגו על ידי מחבלי דאעש). ניתן לראות את ההתנהגות האבירית של הגנרל מתוך פחדנותו של האויב. התנהגותו הייתה ביטוי של התנגדות, אומץ והגנה על המדוכאים. הוא נלחם לא רק למען הגבול שלהם אלא גם למען גבול מעבר לארצם וגרם לכל איראני להתגאות".

עוד אמר: "התנהגותו של סולימאני הייתה רב-דתית ורב לאומית, הוא הראה שהאדם יכול לווסת את התנהגותו באמצעות אמונות. האמונה של הדתות שלנו היא שיש חיים שלאחר המוות והמקום הגבוה ביותר הוא למי שנהרג בדרך דתו ואמונתו, הם ממוקמים באותו מקום כמו הנביאים. הוא לא חשב רק על חבריו ובני ארצו, אלא הוא הגן על המדוכאים על ידי התחשבות בתכונות האל, שהוא התגלמות הרחמים והחמלה. הוא סייע ונלחם במקום בו הותקפו היזידים והאשורים על ידי דאעש. אשורים נחשבים לנוצרים".

חכם חמאמי הוסיף: "מדוע לא עזרו להם האירופים הטוענים שהם נוצרים? אבל סולימאני עזר. הוא מיהר לעזור למדוכאים. הוא ראה את המצב בעין אנושית. ללא קשר לגזע, דת ולאום, הוא הגן על המדוכאים, מה שגרם לנו להיות גאים כאיראנים".

 

איראן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}