י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
על רקע ההתקפות

ארה"ב מאיימת: "החות'ים ישאו באחריות אם ימשיכו לאיים"

על רקע ההתקפות החוזרות ונשנות בים האדום, הבית הלבן הוציא הודעה בה כתב כי "התקפות החות'ים המתמשכות בים האדום הן בלתי חוקיות, בלתי מקובלות ומערערות יציבות עמוקות"

ארה"ב מאיימת: "החות'ים ישאו באחריות אם ימשיכו לאיים"
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

הבית הלבן הוציא הערב הודעה רשמית על רקע האיום החות'י הגובר, וההתקפות האחרונות של ספינות בים האדום שבחלקן היו מעורבים אף כוחות אמריקניים.

בהצהרה המשותפת שהוציא הבית הלבן בשם מממשלות ארצות הברית, אוסטרליה, בחריין, בלגיה, קנדה, דנמרק, גרמניה, איטליה, יפן, הולנד, ניו זילנד ובריטניה, נכתב: "אנו חוזרים בזאת על הדברים הבאים ומזהירים את החות'ים מפני התקפות נוספות: התקפות החות'ים המתמשכות בים האדום הן בלתי חוקיות, בלתי מקובלות ומערערות יציבות עמוקות".

"אין הצדקה חוקית לפגיעה מכוונת בספינות אזרחיות וכלי שיט ימיים. התקפות על ספינות, לרבות ספינות מסחריות, באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים, סירות קטנות וטילים, לרבות שימוש ראשון בטילים בליסטיים נגד ספינות נגד ספינות כאלה, מהוות איום ישיר על חופש הניווט המשמש כסלע הסחר העולמי באחד מדרכי המים הקריטיים בעולם", נכתב.

עוד נכתב בהודעה המשותפת: "התקפות אלו מאיימות על חיי חפים מפשע מכל העולם ומהוות בעיה בינלאומית משמעותית הדורשת פעולה קולקטיבית. כמעט 15 אחוז מהסחר העולמי דרך הים עובר דרך הים האדום, כולל 8 אחוז מהסחר העולמי בתבואה, 12 אחוז מהסחר בנפט הנסחר בים ו-8 אחוז מהסחר בעולם בגז טבעי נוזלי".

ההודעה הסתמכה באיום של הממשלות: "אנו קוראים לסיום מיידי של ההתקפות הלא חוקיות הללו ולשחרור כלי השיט והצוותים שנעצרו שלא כדין. החות'ים ישאו באחריות להשלכות אם ימשיכו לאיים על החיים, על הכלכלה העולמית וזרימה חופשית של מסחר בנתיבי המים הקריטיים של האזור. אנו נשארים מחויבים לסדר הבינלאומי המבוסס על כללים ונחושים להטיל אחריות על שחקנים מרושעים על תפיסות והתקפות בלתי חוקיות".

יחד עם זאת, ארה"ב תכנס דיון במועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון באיום החות'י.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}