מי ניצח ומי הפסיד? ענף הרכב הישראלי סוגר את 2023
לפי דוח המסירות של איגוד יבואני הרכב, בשנה שעברה נמסרו בישראל 270,023 מכוניות חדשות לעומת 268,131 מכוניות שנמסרו אשתקד. עם ישראל רוצה חשמליות. מתוך אותו סך של 270,023 מכוניות , 48,219 היו חשמליות
2023 היתה שנה מעולה לענף הרכב הישראלי, אבל זה קרה רק עד חודש אוקטובר. לאחר מכן הורגשה כמובן ירידה בגלל המלחמה וכעת הגיע הזמן לסכם הכול.
כך, לפי דוח המסירות של איגוד יבואני הרכב, בשנה שעברה נמסרו בישראל 270,023 מכוניות חדשות לעומת 268,131 מכוניות שנמסרו אשתקד.
המותג הנמכר ביותר בישראל בשנת 2023 היה כמובן יונדאי עם 41,790 מסירות. במקום השני קיה עם 32,873 מסירות. במקום השלישי טויוטה עם 31,865 מסירות. את המקום החמישי לוקחת BYD שהיא היחידה מהמקומות הראשונים שהיא סינית וגם מוכרת רכב חשמלי בלבד. BYD מסרה בשנה שעברה 15,145 מכוניות וגם מחזיקה בתואר "יבואנית הרכב הנמכר ביותר בישראל" שהוא אטו 3 החשמלית עם 14,236 מסירות. במקום החמישי נמצאת סקודה עם 14,543 מסירות.
עוד נתון שאיגוד יבואני הרכב מפרסם נוגע למדינת יצור המכוניות וכאן יש הפתעות: קוריאה הדרומית היא עדיין מובילת השוק עם 53,150 מכוניות אבל במקום השני כבר אין יפנים אלא סינים: סין ייצאה לישראל אשתקד 47,154 מכוניות. במקום השלישי נמצאת מחזיקת המקום השני של 2022: יפן, עם 35,242 מכוניות. המקום הרביעי שייך למדינה שבעת האחרונה יחסינו עמה אינם מזהירים: תורכיה עם 23,615 מכוניות. כאן חשוב להסביר שלתורכים אין מכונית משלהם שמיוצאת לישראל, פשוט יש שם הרבה מפעלי רכב, החל בטויוטה וכלה בפורד ויונדאי. במקום החמישי ארץ הולדתה של סקודה: צ'כיה עם 23,303 מכוניות.
עוד נתון חשוב שעולה מדיווח המסירות: עם ישראל רוצה חשמליות. מתוך אותו סך של 270,023 מכוניות , 48,219 היו חשמליות. בנוסף 45,972 מכוניות שנמכרו אשתקד היו היברידיות ו 15,069 היו מכוניות פלאג אין הייבריד. ומי מלכת החשמליות? BYD עם 15,145 רכבים. אחריה ג'ילי שהעלתה לכבישים 7,129 מכוניות. וטסלה? היא במקום שלישי 6,767 מכוניות.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות