כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
נולד ב-1912

הגבר המבוגר ביותר באיטליה מת בגיל 111

הגבר המבוגר ביותר באיטליה, טריפולי ג'יאניני, מת בגיל 111ג'יאניני, שזכה לכינוי טריפולינו, אמר שהסודות שלו לחיים ארוכים הם ארוחות קלות, ללא לחץ או עישון ו"לקחת כל יום במתנה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הגבר המבוגר ביותר באיטליה, שהמליץ על "ארוחות קלות וללא לחץ" שהביאו לו אריכות ימים, מת בגיל 111.

טריפולי ג'יאניני, המכונה טריפולינו, מת בביתו בצ'צ'ינה, ליד ליבורנו בטוסקנה איטליה, ביום ראשון. הוא היה הגבר השני המבוגר באירופה, אחרי אנדרה לודוויג, צרפתי שמבוגר ממנו ב-75 ימים.

בנו של ג'יאניני, רומנו, כתב בפייסבוק: "הוא האמין שהוא בן אלמוות. במקום זאת, בשעה 9:30 בבוקר ביום ראשון, אבי ג'יאניני מת. הוא היה בן 111 שנים ו-133 ימים - שיא. הוא מצטרף לאשתו, טוסקה, אמי, שחיכתה לו למעלה מ-40 שנה".

ג'יאניני היה בין המספר ההולך וגדל של בני המאה של איטליה. על פי נתוני Istat, סוכנות הסטטיסטיקה הלאומית האיטלקית, יש 22,000 בני אדם מעל 100 בשנת 2023 - המספר הגבוה ביותר שנרשם. הרוב המכריע של בני המאה האיטלקים הם נשים.

ג'יאניני, שירת בצבא האיטלקי, הוא נולד בצ'צ'ינה ב-1912, וחי שתי מלחמות עולם ושתי מגיפות. במהלך חגיגות ליום הולדתו ה-111 באוגוסט האחרון, הוא אמר שהסודות לאריכות חייו היו ארוחות קלות - תמיד מלוות ביין - ללא לחץ, לא לעשן ולהתייחס לכל יום כמתנה.

האי האיטלקי סרדיניה זוהה כאחד מחמישה אזורים בעולם שיש בהם ריכוז גבוה של בני מאה, העיר האיטלקית עם הכי הרבה אנשים מעל גיל 100 היא גנואה בירת מחוז ליגוריה באיטליה.

איטליה קשיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}