כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"האסון יכל להימנע"

עשרות מנפגעי המסיבה תובעים את המדינה בסכום עתק

42 מנפגעי המסיבה ברעים פירטו בתביעה נזיקית ראשונה ותקדימית כיצד צה"ל, שב"כ והמשטרה התרשלו בכל הקשור לאירוע ה-7 באוקטובר | "אלמלא המחדלים ניתן היה למנוע את האסון", הם מציינים בתביעתם שהוגשה לבית משפט המחוזי בתל אביב

עשרות מנפגעי המסיבה תובעים את המדינה בסכום עתק
שטח המסיבה לאחר הטבח צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

42 נפגעי מסיבת 'נובה' שבקיבוץ רעים הגישו היום (שני) תביעה על סך 200 מיליון שקלים מהמדינה. בתביעה הם מפרטים כיצד צה"ל, שב"כ והמשטרה התרשלו בכל הקשור לאירוע. עורכי הדין ענת גינזבורג וגלעד גינזבורג שמייצגים את התובעים מסרו כי "האסון יכול היה להימנע בכל כך הרבה נקודות זמן".

"שיחת טלפון אחת הפרידה בין חייהם ושלמות גופם ונפשם של התובעים לבין הרס חייהם", כך כתבו הנפגעים בתביעה נזיקית ראשונה מסוגה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד גופי הביטחון במדינה, על רשלנותם ומחדליהם בכל הקשור למסיבה. לתביעה צורפה חוות דעת מומחה אשר מפרטת את מחדלי הנתבעים מטעם ניצב משנה בדימוס, אשר היה אחראי במשך שנים על נושא אישור ורישוי אירועים. לתביעה צורפו חוות דעת רפואיות פרטניות של התובעים המוכיחות את טענותיהם. כך מדווחת תמר אלמוג ב'כאן 11'.

"כל מה שהיה על הנתבעים לעשות, הוא לקיים שיחת טלפון לגורמים האחראים מטעמם על מנת שיפזרו את המסיבה נוכח ההתראות שהתקבלו בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר", נכתב.

חפצי המבלים במסיבה מושלכים בשטח. צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

התביעה מתייחסת, בין השאר, לממשק בין הנתבעים טרם מסיבת הנובה לגבי רישוי ואישור המסיבה, מתן אישור ורישוי המסיבה, אי מתן הוראה לסגירת המסיבה ופיזור המשתתפים חרף התראות בדבר אירוע ביטחוני חמור באזור שהתקבלו מספר שעות טרם הטבח. לפי התביעה, הבקשה לאישור מסיבה בשם "יוניטי" שהחלה יממה לפני מסיבת "הנובה", בחניון רעים, הנמצא סמוך לגבול עזה, הוגשה כשלושה חודשים לפני האירוע.

על פי התביעה, בדקה ה-90 התבקש אישור להארכת המסיבה ביממה נוספת. קצינים בכירים באוגדת עזה הביעו חשש ביטחוני מקיום מסיבה המונית סמוך לגבול עזה, אך למרות זאת האישור למסיבת הנובה התקבל. כמו כן, צוין כי קצין המבצעים של אוגדת עזה התנגד לקיום מסיבת ה"נובה" היות ומדובר בסיכון ביטחוני מיותר ואף הדגיש כי צה"ל יתקשה לאבטח את המסיבה לאורך כל סוף השבוע, משום שמדובר בחג שמחת תורה וחיילים רבים יצאו הביתה. למרות אזהרותיו ואזהרות של קצינים נוספים ניתן אישור לקיים את המסיבה. לטענת התובעים, איש בצה"ל או במשטרה לא עדכנו את כ-3,500 משתתפי מסיבת הנובה על חשש ביטחוני.

שטח המסיבה לאחר הטבח | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90.

יתר על כן, נטען עוד, משנודע כבר בלילה על התפתחות מצב ביטחוני חריג, לא טרחו כוחות הביטחון להורות מיידית על סגירת המסיבה ופיזור המבלים לבתיהם. "אין להבין", נכתב לבית המשפט, "הכיצד הנתבעים לא הורו לפזר את המסיבה באופן מיידי". בין השאר, גם לאחר שעלה החשש מחדירת מחבלים לגזרה, לא פוזרה המסיבה, כמות השוטרים והציוד לא התאימו לאופי המשימה.

מלחמת חרבות ברזל תביעה משפטית תביעת מיליונים תביעת פיצויים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד