כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
תוצג לקבינט הכלכלי

התוכנית להחלפת העובדים הפלסטיניים

במרכז השליטה האזרחי הכינו תכנית שתציג חלופה תמידית לעובדים הפלסטינים במשק, שבמרכזה הבאת עשרות אלפי עובדים מהעולם. התוכנית קיבלה את אישור שר האוצר ותובא לקבינט הכלכלי

התוכנית להחלפת העובדים הפלסטיניים
אילוסטרציה צילום: unsplash

במרכז השליטה האזרחי הכינו תוכנית במטרה להחליף את הפועלים הפלסטינים בעובדים זרים במהלך 2024, כך פורסם ב"כאן 11".

תוכנית זו אינה מיועדת להיות זמנית רק לתקופת המלחמה, ועיקרה הרצון לייתר את התלות הישראלית בפועלים פלסטינים. התוכנית תוצג לקבינט הכלכלי בעוד כשבועיים, זאת אחרי שהוצגה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וקיבלו את אישורו.

במסגרת התוכנית יובאו מרחבי העולם עובדים זרים שיחליפו את העובדים הפלסטינים. מסרי לנקה יגיעו 25,500 פועלים, מסין 20,000 פועלים, מהודו 17,000 פועלים, מתאילנד – 13,000 פועלים וממולדובה 6,000 פועלים. התוכנית גובשה בשיתוף פעולה עם משרדי האוצר, הפנים והעבודה.

נזכיר כי לאחר מתקפת הטרור ב-7 לאוקטובר ישראל סגרה מעברים ומנעה את כניסתם של אלפי פלסטינים לעבודה בישראל. רבים מהעובדים הזרים שישראל מסתמכת עליהם עזבו. הרוב, כ-30,000 עובדי החקלאות הזרים בישראל היו מתאילנד, עשרות מהם נחטפו או נהרגו ב-7 באוקטובר.

בתחילת השבוע דווח כי בשבועות הקרובים יישלחו לישראל אלפי עובדים זרים מהודו וסרי לנקה, בעיקר בתחומי הבנייה, הבריאות והחקלאות. גם הודו וגם סרי לנקה סובלות מאבטלה גבוהה, וגורמים רשמיים באותן מדינות אמרו שקיבלו אלפי בקשות לעבודות בישראל.

מלחמת חרבות ברזל משרד האוצר פלסטינים עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד