כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מסרבים להחזיק במידע רגיש

בשב"כ ובמשרד המשפטים מתנגדים לחוק הפוליגרף

בשב"כ ובמשרד המשפטים מתנגדים לחוק הפוליגרף של נתניהו בשל כך שהוא יחייב את שרי הקבינט לענות לשב"כ עם איזה עיתונאים הם נפגשים, ויאלץ אותם לחשוף בפניו מידע רגיש

בשב"כ ובמשרד המשפטים מתנגדים לחוק הפוליגרף
ראש הממשלה נתניהו במטה השב"כ צילום: מתוך הסרטון

קשיים לחוק הפוליגרף שמקדם ראש הממשלה נתניהו: נוסח החוק הנוכחי יחייב את השב"כ לשאול ולהחזיק במידע רגיש על שרים, ולפי דיווח "כאן 11" עניין זה גורם להתנגדות אליו בשב"כ ובמשרד המשפטים.

בין היתר יחייב החוק את שרי הקבינט להגיד לשב"כ עם איזה עיתונאים הם נפגשים. בשב"כ לא מעוניינים להתערב בעניין ולהחזיק במידע רגיש על הדרג המדיני אליו הם כפופים.

לפני כחודש פורסם תזכיר החוק, שיסמיך את שירות הביטחון הכללי לבצע בדיקה עתית, לרבות על-ידי שימוש בבדיקות פוליגרף, אשר תקבע האם קיים חשש שמשתתף בדיוני קבינט, לרבות נבחר ציבור, העביר בלי סמכות מידע מדיוני הקבינט לידי גורם בתקשורת, או לידי גורם אחר, לשם פרסומם ברבים.

במל"ל הסבירו כי "בבסיס תזכיר החוק עומד הצורך להיאבק בתופעת ההדלפות מדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני (להלן: "הקבינט") שגורמת לפגיעה חמורה ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, במיוחד בעת מלחמה, בשני מישורים עיקריים: פגיעה משמעותית בביטחון המדינה וביחסי החוץ שלה - לאור חשיפת מידע מדיוני הקבינט שמגיע גם לידי האויב; פגיעה משמעותית בתהליך קבלת ההחלטות של הקבינט - לנוכח הקושי לקיים שיח פתוח, אמין ואפקטיבי במסגרת דיוני הקבינט (קרי, "האפקט המצנן")".

שב"כ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד