כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
וטרינרים בכוננות על הגבול

13 כלבים של יחידת עוקץ נהרגו מתחילת הקרבות ברצועה

13 כלבי עוקץ נהרגו מתחילת התמרון בקרבות ברצועה. יש ליחידה וטרינרים שנמצאים בכוננות על גבול הרצועה ומטפלים בכלבים שמגיעים פצועים משדה הקרב

13 כלבים של יחידת עוקץ נהרגו מתחילת הקרבות ברצועה
לוחמי עוקץ בעזה צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים ומעניינים על פעילות יחידת הכלבנים "עוקץ" בתמרון הקרקעי. 13 כלבי עוקץ נהרגו מתחילת התמרון בקרבות ברצועה, רובם המוחלט מאש מחבלים. עשרות כלבים נפצעו.

יש ליחידה וטרינרים שנמצאים בכוננות על גבול הרצועה ומטפלים בכלבים שמגיעים פצועים משדה הקרב, בהמשך הם מתפנים להמשך טיפול ושיקום בבית החולים הווטרינרי של היחידה, כך מדווח דורון קדוש בגל"צ.

פעילות של יחידת עוקץ
כלבי עוקץ מבצעים תפקידים שונים, לוחמי היחידה לוחמים ולוחמות, נמצאים לצד הכוחות המתמרנים, ולרוב מקדימה.

כלבי חנ"מ (חומר נפץ) שתפקידם לאתר מטענים ומלכודים. הכלבים איתרו עד כה יותר מ-120 מטענים ומלכודים. כלומר: 120 מקרים שבהם מבנה היה עלול לקרוס על כוח - מאות חיי לוחמים שניצלו.

⁠כלבי שו"ן שתפקידם לאתר גופות, עד כה יותר מ-30 גופות אותרו ע"י הכלבים. חלקם של נרצחים ישראלים.

כלבי תקיפה - שמומחים בזיהוי מחבלים וריתוק שלהם. הכלבים לא מחסלים את המחבלים אך כן מסוגלים לנטרל ולרתק אותם לקרקע עד להגעת כוחות צה,ל. לא פחות מ-18 מחבלים רותקו עד כה ברצועה בידי כלבי התקיפה.

יחידת עוקץ נמצאת בתהליכי גדילה, מתוך הבנה שהיא צריכה להיות גדולה יותר לאירועים עתידיים. מתחילת המלחמה כבר בוצעו שני הליכי רכש של כלבים חדשים מאירופה, בעיקר מהולנד וגרמניה. עשרות כלבים נרכשו - ועוברים הכשרות ללחימה.

יחידת עוקץ חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד