כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
כאחד האדם

מנהיג הקהילה זוהה בפארנצע'ס וכובד לשבת ליד האדמו"ר

מאה שערים פינת בתי ורשא: בליל שבת בחצר תולדות אהרן הגיע כאחד האדם מנהיג קהילת המתמידים להשתתף בטיש, ועלה על הפארנצ'עס בכדי לחזות באדמו"ר. לאחר זמן הוא זוהה על ידי הגבאי וכובד לשבת ליד האדמו"ר שכיבדו בברכה אחריתא. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא 

מנהיג הקהילה זוהה בפארנצע'ס וכובד לשבת ליד האדמו"ר
מנהיג המתמידים והרבי מתולדות אהרן צילום: יהושע פרוכטר - שוקי לרר

בליל שבת בטיש שנערך בחצר חסידות תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים נראה הגאון רבי ברוך מרדכי מינצברג רב קהילת עדת ירושלים המתמידים ששהה בשבת בירושלים. 

הרב מינצברג, המתגורר בעיר ביתר ומנהיג את הקהילה מעיר מגוריו, שוהה כמדי שנה בפרשת ויחי בבית המדרש הישן של המתמידים ברחוב עבודת ישראל בשכונת בתי ורשא בירושלים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר ה'באטע' שערך לקהל המתמידים במקום, יצא הגרב"מ לעברה של חסידות תולדות אהרן לחזות בטיש של הרבי מתולדות אהרן. הרב מינצברג שהגיע למקום יחד עם אחד מתלמידיו, נעמד על הפארנצ'עס כאחד החסידים וחזה בעבודת הטיש של הרבי. 

כעבור זמן, זוהה הגרב"מ מינצברג על ידי גבאי האדמו"ר מתולדות אהרן שהושיבו מיד ליד הרבי מתולדות אהרן והאדמו"ר אף כיבדו בברכה אחריתא בשבע ברכות שנערך במקום ל - 14 חתנים מבני החסידות. בברכות הראשונות כובד הגאון רבי אהרן ברנדסדורפר, הדיין הבכיר של חצר חסידות תולדות אהרן בירושלים, שמונה לשמש כחבר בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים. 

הגרב"מ מינצברג הידוע בפשטותו משך כל השנים ומהלך בצידי דרכים, ואף לאחר שמונה למנהיג קהילת המתמידים לפני חצי עשור מאז הסתלקותו של אביו רבי לייב זצ"ל הוא נוסע מדי בוקר לישיבה בירושלים באוטובוס כשאוזניות שיעורי קול הלשון תחובות באזניו.

זקני חסידות תולדות אהרן סיפרו בערגה על אביו הגאון רבי לייב מינצברג זצ"ל שהיה משתתף בטישים בתולדות אהרן אצל הרבי בעל ה'דברי אמונה' זצ"ל לפני יובל שנים בעת שהתגורר בשכונת בתי ורשא, ולאחר מכן בשכונת קרית צאנז בירושלים.

הרבי מתולדות אהרן הרב ברוך מרדכי מינצברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד