כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ברוך דיין האמת

האדמו"ר מבורו פארק נפטר ביארצייט של זקנו ה'בני יששכר' מדינוב

האדמו"ר מבערטש זצ"ל מבורו פארק הסתלק לבית עולמו בשבת קודש בגיל 98 ביום היארצייט של זקנו האדמו"ר בעל ה'בני יששכר' מדינוב זיע"א על שמו הקים את בית מדרשו בבורו פארק. הלוויתו התקיימה במוצאי שבת בבורו פארק לבית החיים בניו ג'רזי 

האדמו"ר מבורו פארק נפטר ביארצייט של זקנו ה'בני יששכר' מדינוב
הרה"צ רבי מנחם פנחס רוקח זצ"ל צילום: די וואך

ברוך דיין האמת: משכונת בורו פארק בברוקלין הגיעה במוצאי שבת הידיעה המעציבה על הסתלקותו בשיבה טובה של האדמו"ר הרה"צ רבי מנחם פנחס רוקח זצ"ל רב בית המדרש בערטש בני יששכר בבורו פארק והוא בן 98. 

הרבי זצ"ל נולד בעיר בירטש בהונגריה לאביו הרה"צ רבי צבי אלימלך רוקח זצ"ל ולאמו מרת חיה הינדא ע"ה לבית שפירא שנפטרה בשיבה טובה בגיל 103, והיה מגזע תרשישים כצאצא של בעל ה'בני יששכר' מדינוב זיע"א שיום היארצייט שלו חל בשבת, כמו כן היה צאצא  של האדמו"ר הראשון מבעלזא בעל ה'שר שלום' זיע"א. 

המשפחה נמלטה מהמלחמה והוא יחד עם משפחתו הגיעו לארה"ב, שם נכנס ללמוד בהיכל של ישיבת 'תורה ודעת' וכן בישיבת 'בית מדרש עליון' והיה תלמיד חביב לרבו ראש הישיבה הגאון רבי ראובן גרוזובסקי זצ"ל.  

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו לבית משפחת יואל ממונטריאול שבקנדה, והקים את ביתו על אדני התורה והחסידות והקים את בית המדרש 'בני יששכר' בערטש בשכונת בורו פארק שם כיהן ברבנות במשך למעלה משבעים שנה. 

בית מדרשו היה תל תלפיות בבורו פארק, והרב נודע כפה מפיק מרגליות. מיוחד היה בכיבוד אם שכיבד את אמו בצורה מופלאה ובמסירות נפש לאחר שזכתה לאריכות ימים ושנים.

זכה והסתלק לבית עולמו ביום היארצייט של זקנו הרבי בעל ה'בני יששכר' מדינוב זיע"א. 

מסע הלוויה יצא במוצאי שבת מבית מדרשו בשדרה ה 16 פינת רחוב 54 בבורו פארק, שם הספידו הגאון רבי יעקב הורוביץ ראש ישיבת בית מאיר, גאב"ד קארלסבורג, ובנו הרב צבי רוקח, לאחר מכן נטמן בבית הקברות בניו ג'רזי ליד הוריו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 
בורו פארק דינוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד