כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שימור ההיסטוריה

דיווח: בישראל בונים תיק משפטי כמו משפט אייכמן

רצח, אלימות ועינויים מצד מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, הביא את ישראל לבנות תיק משפטי המתעד "אכזריות שיטתית וחסרת תקדים" כמו במשפט אדולף אייכמן שהיה הממונה על "הפתרון הסופי" בשואה

דיווח: בישראל בונים תיק משפטי כמו משפט אייכמן
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

חודשיים חלפו מאז היום שבו מכנים בישראל את ה-7 לאוקטובר "השבת השחורה", כאשר מחבלי חמאס השתוללו בדרום, כ-1,200 בני אדם נרצחו במעשי עינויים, ואלימות אכזרית. חוקרים משתמשים כעת בכ-200,000 תצלומים וסרטונים וב-2,000 עדויות של עדים כדי לשחזר את מה שקרה, במטרה לבנות תיק משפטי נגד האחראים שיעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים בנוגע ל-7 באוקטובר.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי חלק מהראיות הללו, בתוספת ראיונות של כוחות הצלה, ניצולים, משפחות של קורבנות ומשפטנים, הוגדרו כ"שיטתית וחסרת תקדים באכזריותה".

ראיות פורנזיות שכתבי העיתון ראו על ידי גורמים ישראליים, מראים שכמה קורבנות נשרפו בחיים לאחר שמחבלים השתמשו בדלק כדי להצית את בתיהם. גופות הושחתו, וניצולים סיפרו על התעללות אכזרית ובלתי אנושית.

החקירה תביא למשפט שיהיה המשמעותי ביותר במדינה מאז תחילת שנות ה-60, אז חטפה ישראל, את הנאצי אדולף אייכמן שהיה אחראי המרכזי לרצח יהודים בשואה.

"מדינת ישראל מעולם לא עסקה בעבר בפשעים ובחקירה בהיקף כזה", אמר רועי שיינדורף, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. "זה יהיה אחד הדברים החשובים ביותר שיתרחשו בישראל".

המשטרה בודקת עדויות של מחבלים שנתפסו, צילומים ממצלמות גוף, תיעודים במדיה חברתית, מצלמות אבטחה של רכבים ברחבי הדרום, וכן חומרים שנתפסו בעזה.

אחד האתגרים לחקירה, אומרים פרשנים משפטיים, הוא שאיסוף הראיות הפורנזיות הוגבל לאחר ה-7 באוקטובר, כי צה"ל היה עסוק בלחימה באזור במשך מספר ימים לאחר התקיפה.

המטרה של ישראל היא גם שימור ההיסטוריה, בדומה למשפט אייכמן גם אז עדים התייצבו בהמוניהם כדי לדבר על הזוועות שחוו.

מלחמת חרבות ברזל חמאס נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד